Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

A Year Without Rain-del 1: episode 11

Av Noveller om Justin Bieber - 28 februari 2013 16:00

Previous:

Jag åkte hem tillsammans med min pappa och mina syskon. Nu låg jag tillsammans med dem i min pappas och Erins dubbelsäng med Jaxon och Jazmyn på varsin sida av mig själv. Ja kunde inte sluta tänka på den där kyssen med Savannah, den hade varit så underbar. Då plingade det till i mobilen två gånger tätt intill varann. Jag tog mobilen för att kolla. Det första var ett sms. Ja öppnade det för att läsa.

"Tjena, du var ursnygg idag,

vad sägs som att träffas

imorgon igen?

xx R."

R? Samma som alltid, och hur i helsike kunde den personen veta vart ja varit idag? Det här började bli kusligt. Det andra var en artikel på internet med biler på mig och Savannah kyssas. De där djävla paparazzina...

Nu ringde Savannah också. Hon hade också säkert sett bilderna.

____________________________________________________________________________________________________

 

Nästa dag var jag nere vid stranden igen. När jag just var på väg ner för att ta ett dopp fick jag ett meddelande, eller egentligen två men de kom väldigt tätt på varandra. Jag öppnade det första sms:et.

"Hej var någonstans

håller du hus?

Jag tänkte att du

 ville att vi skulle ses

idag? Svara tack!

xx Z."

Z? De måste vara Zandra. Jag öppnade det andra sms:et.

"Jag menar,

xx R.**"

R? Då gick allt upp för mig. Jag grabbade tag i mobilen och slog Savannahs nummer.

"Ja, vad är det?" svarade Savannah på fjärde signalen.

"Jag vet vem R är!" skrek jag.

"Vad menar du?" frågade hon.

"Det jag säger, jag vet vem R är! Kan du ta dig till stranden nu?!" frågade jag.

"Okej, jag kommer, ta det lite lugnt." svarade hon.

"Jag skickar Kenny efter dig nu." svarade jag innan jag lade på.


Femton minuter senare stannade en bil och ut steg Savannah. Hon hade shorts på sig och en vit t-skjorta och en jeans jacka och utsläppt hår och ett par bruna boots. Hon var jätte vacker.

"Nå? Ut med språket." sa Savannah när hon kommit fram till mig.

"Jag fick de här sms:n för ungefär tjugo minuter sedan." sade jag och visade henne sms:n.

När Savannah sett dem tittade hon allvarligt på mig.

"Okej... Zandra är alltså R och som med offren som hon tagit livet av, Noel Kennedy där N togs från Noel till Savannah, Emily Smith där Y togs från Emily till Lynn och Tyra Laugh där T togs från Tyra till Courtney. På samma sätt är R taget från Zandra!" konstaterade Savannah.

"Du har rätt! Ring polisen färdigt och berätta om vår plan så skickar jag till Zandra så går hon rakt i fällan." sade jag.

Savannah nickade till svar och gick bort lite på avstånd för att ringa polisen.

Jag skickade svar till Zandra och några minuter efter att Savannah lagt på dök några polisbilar upp de ställde dem i gömman och for sedan själva och gömde si bakom några buskar precis som Savannah.

Ungefär tio minuter senare dök en flicka upp i rosa hår och bikini upp, tätt intill henne gick två andra. Det var ingen mindre än Stacey och Lauren.

 

~Savannah Courtney's perspektiv:~

Jag kunde inte tro mina ögon, det var Stacey, Lauren och Catelynn! Justin kramade om alla tre när jag hoppade ut ur buskarna med två poliser tätt efter mig.

De var beväpnade. Några andra poliser kom också fram och alla omringade flickorna.

Jag svalde.

"Stacey, Lauren, Catelynn... Är det ni som luggit bakom det här hela tiden?" frågade jag tyst.

"Savannah!" började Stacey men kom inte mycket längre.

"Catelynn?" frågade Justin och tittade med en fundersam blick på mig.

"Catelynn, var min vän från Frankrike, min fest vän och en av mina bästa vänner. När vi fann ut att jag skulle flytta hit hamnade vi isär och ville nu tydligen ha hämnd på mig. Hon har ljugit om sitt namn. Hennes namn är inte Zandra... Hennes riktiga namn är Catelynn Forbes..." svarade jag.

Justin flackade med blicken mellan oss fyra tjejer. Han såg så förvirrad ut. Jag förstod honom.

"Och det värsta av allt... Ni två som jag varit med de senaste veckorna är egentligen mina fiender. Ni var mina bästa vänner! Hur skall jag någonsin kunna förlåta er? Du Stacey som jag litat på mest av alla, har totalt bedragit mig!" utbrast jag och tårarna började rinna.

"Savannah, jag visste inte om den här planen, jag lovar!" sade hon.

"Hur skulle jag kunna tro dig?" frågade jag.

"För att du är min bästa vän." sade hon.

Jag skakade på huvudet.

"Det var det jag också trodde... Men ja hade visst fel..." svarade jag. Jag började sakta vända mig om för att gå när jag såg poliserna sätta handbojor runt Staceys, Laurens och Catelynns händer. Tre poliser buffade iväg dem mot polisbilarna.

Justin dök upp vid min sida.

"Savannah, jag är hemskt ledsen!" sade han.

"Justin! Jag behöver vara ensam nu..." svarade jag irriterat och fortsatte gråtandes hem till farmor.


En vecka senare bestämde jag mig för att ringa Justin. Stacey hade ringt mig massvis med gånger. Catelynn hade erkänt alltihop för poliserna och det hade visat si att även Lauren hade varit medblandad i detta. Men inte Stacey så de hade släppt henne fri. Imorgon skulle Staceys plan gå tillbaks till Frankrike medan Catelynn och Lauren, eftersom de redan var 18, jag skulle fylla det snart. Så skulle de hamna i fängelse för trakasserier. Lauren skulle sitta inne i ungefär 8 månader, vilket inte var så länge medan Catelynn som låg bakom allt skulle sitta inne i åtminstone fem år för mord och trakasserier.

Jag tog upp mobilen och slog Justins nummer. På andra signalen svarade han.

"Hallå?"

"Hej, Justin. Jag är ledsen för allt det där med Catelynn och Lauren och allt det där. Kan du snälla förlåta mig?" frågade jag.

"Det finns inget att förlåta dig för men visst om du vill att jag skall säga det så ja, såklart jag förlåter dig." svarade han.

"Okej, tack du är en ängel. Kan vi snälla träffas en stund nu?" frågade jag.

"Visst. Hämtar dig om en halv timme. Okej?"

"Passar bra." svarade ja och lade på.

Jag klädde på mig en vit fluffig klänning mina bruna boots som jag hade fått av min farmor och jeans jackan. Jag lät även håret hänga löst. Jag sminkade mig lätt och passligt till hans bil stannade utanför huset. Jag slängde handväskan över axeln och lämnade huset.

När jag kommit ut och satt mig i hans bekväma säten i hans bil tittade han på mig och räckte mig ett paket.

"Vad är det?" frågade jag.

"Öppna och se." log Justin tillbaks.

Jag tittade misstänksamt på honom och tog emot paketet och öppnade det. I paketet låg en splittrans ny iPhone som hade leopard fläckar över hela sig. Den här telefonen låg bara där och skrek efter att bli min.

"TACK JUSTIN!" skrek jag av gläde och kastade mig in  i hans famn och allt gick så snabbt så hade vi kysst varandra igen.

När vi släppt varandra tittade vi bara konstigt på varandra. Men sedan brast jag ut i skratt och sedan Justin efter.

Jag hade ingen aning om hur detta skulle forma sig alls men det kunde man väll inte veta förrän man tagit reda på det eller hur? Fastän vi kanske inte skulle bli ett par så var vi iallafall mycket goda vänner och han är kanske min ända vän. Ja, förutom Isabel då. Men han var personen som räddat mitt liv och det kommer jag alltid vara evigt tacksam för!

___________________________________________________________________________________________________

Där hadd ni kapitel 11! Nästa kommer imorgon så titta efter det! Detta är tidsinställt. Men för mer så behöver ni kommentera! Timmar att skriva, sekunder att kommentera.

K O M M E N T E R A ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards