Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Episode 82: Kissing the wrong girl

Av Noveller om Justin Bieber - 2 juli 2015 16:12

  Detta har hänt:

 Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes tydligt.

”Pixie Charlotte.” hälsade jag och lade fram handen.

”Chandler Bennett.” hälsade han och skakade min hand.

Han inspekterade mig noga medan jag satte mig ned bredvid Isabel.

Simon och Chandler liknade väldigt mycket varandra, Simon hade samma skarpa ansiktsdrag som Chandler, muskulös, blond och gröna ögon. Han hade inga glasögon och inte någon knut heller utan hade bara kort snaggat hår.

Vi talade om allt och inget och vid halv tio på kvällen lämnade vi restaurangen och jag åkte hem till Marys igen, för att sova sista natten innan jag skulle åka hem tillbaka till New York.

___________________________________________________________________________________________________

 


Följande morgon steg jag upp vid sju och packade snabbt ihop alla mina saker innan jag snabbt drog på mig ett par svarta jeans, en svart topp och en mörkgrå-svart munkjacka och en svart stickad halsduk och drog på ett klarrött läppstift innan jag sakta och tyst lyfte ut bagaget i hallen. Då dök Maria upp i hallen med sitt bagage. Hon skulle ta samma flyg som mig till New York och därifrån skulle hon flyga vidare hem till Australien.

”Godmorgon Pixie.” viskade Maria.

”God morgon.” svarade jag tyst.

Då hörde jag några steg bakom mig.

”Trodde ni verkligen att ni kunde smyga iväg utan att säga hejdå?” frågade Mary som dykt upp bakom mig.

Jag och Maria skrattade innan vi kramade om Mary och sade adjö och lämnade hennes hus, tog en taxi och åkte till flygplatsen.

Precis som vi stigit ut ur taxin och tagit vårt bagage genom incheckningen ringde Marias telefon. Hon hasade upp den ur jackfickan och tittade på skärmen.

”Det är min son Lachlan, ett ögonblick.” sade hon och svarade.

”Hej, Lachlan, är allt okej?” frågade Maria då hon svarat.

Hon talade ett tag tills jag såg henne hålla för huvudet och sätta sig ned på en stol.

”Lachlan, mamma, ringer strax upp igen.” hostade hon och stängde telefonen.

Jag rusade fram till Maria och satte mig på huk bredvid henne.

”Är allt okej Maria?” frågade jag oroligt.

”Ja, jag känner mig lite snurrig och illamående bara.” mumlade hon.

Jag veckade ögonbrynen och tittade granskade på henne.

”Säkert?” frågade jag.

”Ja.”

”Jag hämtar en flaska vatten.” sade jag och försvann efter en flaska vatten åt henne.

När jag kom tillbaka satt hon inte längre kvar. Jag tittade förvirrat omkring och fick syn på henne i apoteket.

Jag gick raskt dit. Maria betalade för det hon köpt och fick sedan syn på mig. Hon tittade bort ett tag innan hon kom fram till mig.

”Hur är det?” frågade jag och räckte henne flaskan.

”Jag kom på en sak medan du var efter vattnet.” mumlade Maria.

”Vad?”

”Jag borde ha fått min mens samma dag som jag kom hit, men det har jag inte gjort. Så... För säkerhets skull skall jag ta detta.” sade Maria tyst och visade ett graviditetstest som hon hade köpt.

Jag höjde ögonbrynen.

”Väntar du på mig?” frågade hon.

Jag nickade och sedan försvann hon in på damtoaletten.

Fem minuter senare kom hon tillbaka med ett chockartat ansiktsuttryck.

”Det är positivt.” mumlade hon och visade mig det.

”Wow. Grattis!” utbrast jag. ”Det är väl en god nyhet, inte sant?”

”Absolut, jag hade inte väntat mig det bara.” sade hon chockat. ”Jag måste ringa Lloyd med detsamma.” sade hon upphetsat och tog sin telefon och ringde honom och satte honom på högtalare så jag också kunde höra hans reaktion. Lloyd var Marias man.

Signalerna gick fram och efter fyra signaler svarade han.

Maria? Är allt som det ska? Lachlan sade att du plötsligt lagt på.” sade Lloyd oroligt.

”Ja, jag är okej. Chockad, men okej. Nej, bättre än okej, jag mår fantastiskt!” sade hon lyckligt.

Maria, du skrämmer mig, vad har hänt?” frågade han misstänksamt.

”Jag är gravid Lloyd, jag är gravid!” sade hon lyckligt med lyckotårar rinnande längs kinderna.

Va?! Menar du allvar?! Oj, gud, tack så mycket!” utbrast Lloyd lyckligt. ”Jag älskar dig Maria!”sade Lloyd med en hes röst av alla lyckotårar som rann längs hans kinder.

Jag älskar dig med Lloyd.” svarade Maria med ett stort leende på läpparna. Hon såg så lycklig ut.


Efter tio minuter gick vi ombord på flyget och åkte hem till New York. När vi landat och stigit av flyget och tagit vårt bagage så kramade jag och Maria om varandra för att säga adjö då hon skulle ta nästa flyg och åka vidare hem till Australien, där hennes man och tre barn bodde.

Ha det bra, Pixie, du måste komma på dopet då lillen kommer till världen.” log Maria och drog handen över sin mage.

Jag log.

Självklart.” sade jag. ”Hälsa Lloyd, Lachlan, Emma och Fabian.”

Det ska jag, hälsa till Mandy, Louis och Justin.” log Maria.

Visst.”

Sedan kramade vi varandra och sedan rusade Maria vidare till sin gate.

Jag släpade mitt bagage bort från flygplatsen och tog en taxi hem till Justin där våra barn bodde med Ethan och Diana som barnvakt medan vi varit borta.

Taxin stannade utanför portarna till det enorma huset. Jag tog mitt bagage och gick in genom portarna och in i huset.

Så fort jag kommit in genom dörren kom Mandy springande med Louis i hälarna och så slängde de båda två armarna om mig.


Justin Bieber's perspektiv:


Efter en fantastisk konsert drog jag, Alyssa, Alfredo, Zach, Destiny, Chace och resten av teamet ut på fest.

Det var en fest som endast var tillåten för team medlemmar. Trots det blev det en väldigt bra kväll med fullt ös.

Jag pimplade i mig en drink efter den andra medan Alyssa satt i mitt knä. Vi diskuterade allt mellan himmel och jord medan jag små klagade då och då över Pixie, för mina och hennes strider som blev allt fler hela tiden. Jag älskade henne, det gjorde jag verkligen, men jag saknade våra stunder då det bara var hon och jag. Nu sågs vi väldigt sällan och talade ungefär en gång per dag men ibland inte ens det.

Vi hade inte setts sedan jag lämnat Canada då vi var till Savannahs grav för att åka ut på turné igen.

Jag saknade hennes doft, hennes skratt och hennes ömhet. Jag saknade att sova med henne, saknade att kunna burra in ansiktet i hennes tjocka långa mörka hår, jag saknade allt med henne, allt och lite till.

Alyssa hade varit ett bra stöd för mig genom allt detta och funnits där för mig då jag behövt henne.

Jag hämtar mer dricka, vill du ha något?” frågade Alyssa då hon reste sig upp.

Jag skakade på huvudet. Hon nickade och gick sin väg.

Wow, kolla Alyssas bak alltså, huh, henne skulle man allt vilja sätta på.” hojtade Chace och visade vilket intresse han hade för henne.

Jag smygtittade på Alyssas bak medan hon stod vid baren.

Vad tycker du Justin? Är hon het?”

Jag vet inte...” mumlade jag.

Äh, kom igen Justin. Pixie är ju inte här nu. Du får ju tycka som du vill.” gapade Chace.

Det är hon väl.” mumlade jag.

Va?! Vad sa du? Jag hörde dig inte!” hojtade Chace högt.

Ja! Hon är het!” svarade jag högljudt genom musiken som dånade.

Så skall det låta!” hojtade Chace.


Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum.

Hade du kul ikväll?” frågade hon.

Ja, det hade jag, du då?”

Visst.” sade hon och ryckte på axlarna.

När vi kommit fram till hennes hotellrum, låste hon upp dörren och vände sig om mot mig.

Godnatt Justin.” sade hon och ställde sig på tå och kysste mig. Först stelnade jag till men jag vek inte undan heller. Jag besvarade hennes kyss.

Godnatt Alyssa.” sade jag då vi avslutat kyssen.

Hon log och stängde dörren efter sig.

Vad hade precis hänt?

_________________________________________________________________________________________________

Nåja, kapitel 82 uppe, lite flamsigt kanske, men det får duga. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 09:28

Förlåt för den usla bloggningen! Den har varit lika usel på min privata blogg men den har varit ännu värre här. Jag skall göra allt för att få nästa kapitel upp på bloggen. Det skrivs som bäst. Jag ber om ursäkt och nästa kapitel kommer att komma upp...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards