Justin Bieber Noveller

Alla inlägg under januari 2013

Av Noveller om Justin Bieber - 29 januari 2013 19:47

Nästa kapitel av A Year Without Rain-del 1 kommer ut på fredag, har ett prov på fredag att deala med, finska, min sämsta ämne så därför kan jag inte skriva någonting nu förrän på fredag men de kmr på fredag så watchout' fö ett nytt kapitel då!

Ses:)


Av Noveller om Justin Bieber - 26 januari 2013 16:41

 

"Savannah, det är dags att stiga upp nu!" sade min mamma och stod o jagade på mig vid sängkanten.

Jag stönade. "Jaja." svarade jag surt tillbaks och slängde en blick på klockan vid sängen. Kvart i sju. Idag var det fredag och ikväll skulle det bli fest. Mina föräldrar jobbade nästan dag ut och dag in och på det viset hade jag det mesta. Men efter att jag började festa och hänga ute med mina vänner Johnny som förutom att han var min bästa killkompis så var han också min pojkvän med hängde också Stacey Donald, Lauren Cohen och Catelynn Forbes, iallafall efter att jag börjat hänga ute med de här personerna och sluta vara med mina gamla vänner så hade mina föräldrar blivit oroliga för mig, vilket jag tycker var riktigt onödigt. Bara för att det blivit en del drickas, rökas och ja, någon kväll till och med hade det blivit droger. Tidigare hade jag haft skolan rätt bra under kontroll, nu mer var den omöjlig att klara. Skolan brydde jag mig inte om längre jag orkade inte ens försöka bry mig.


Jag stapplade upp ur sängen och masade mig ut ur mitt enorma rum och in i min toalett, som var min alldeles egna. Den var helt rymlig, i mitt badrum hade jag ett badkar och en dusch och en toalett, handfat och en stor spegel. Jag vred om kranen till badkaret och lät det varma vattnet fylla badkaret medan jag själv tände några doftljus och satte de lite här var i badrummet. När badkaret var fyllt med vatten tog jag en olja och hällde i vattnet. Sen klev jag i. Jag använde en shampoo till håret som doftade gudomligt och en tvål till kroppen och den dopftade också gott. Slutligen ett balsam som gjorde mitt hår lent som sammet. Efter att jag tvättat mig klart gick jag in i duschen och skjölde av mig allting. Sen tog jag bort proppen och vattnet försvann ur badkaret. Jag tog en handduk och svepte in mig i den. Sen skjölde jag bort allt skum som blivit kvar i badkaret. När det var gjort tog jag en rakhyvel och rakade benen och under armarna och så vidare. När det var gjort skjölde jag snabbt av benen så allt rakskum försvannsen släckte jag doftljusen och lämnade mitt badrum. Jag öppnade dörren till min walk-in-closet den var helt stor och rymlig den med.

"Savannah, jag åker till jobbet nu, kommer hem imorgon runt 12, pappa kommer hem först i övermorgon. Gör ingenting dumt!" ropade mamma från nedrevåningen.

"Jaja." ropade jag tillbaks och så hörde jag ytterdörren smälla till. Så länge, ingenting dumt hörde till, att festa tänkte jag.

Jag drog ut en kort svart klänning med ett axelband över ena axeln. Jag drog först på mig en svart bh utan axelband och ett par svarta trosor och sedan utanpå den korta svarta klänningen med ett axel band över ena axeln.

Sedan gick jag in i min walk-in-closet där jag bara hade skor. Alla möjliga, converse, av olika modeller, de flesta olika klackskor i hundra olika färger, höga stövlar och andra tossor, ja, tusentals olika skor alltså. Jag valde ett par svarta pumps. Jag drog dem på mig och sedan tog jag bort den andra handduken från mitt mörkbruna hår och tog en hårfön och fönade igenom mitt hår. Efter det tog jag en hårborste och borstade igenom mitt hår och då var det bokstavligen lent som sammet. Sedan tog jag min locktång och gjorde några lätta lockor hit och dit. När det var fixat plockade jag bort allt. Stängde dörrarna till båda walk-in-closetana och plockade upp de båda handdukarna från golvet och förde in dem på toaletten för att torka. Ja, som sagt, bara för att jag älskade att festa så betyder det inte att jag inte tyckte om att ha det redigt. Efter att allt var städat gick jag fram till mitt sminkbord för att sminka mig, det blev en lätt sotad sminkning.


När jag var klarfixad lämnade jag mitt rum och gick ner för trappan till nedrevåningen då mötte jag Janice. Janice var vår hemhjälp, hon arbetade hos oss på dagarna mellan 8-16 mina föräldrar tyckte att vi behövde en sådan bara för att de arbetade så mycket. Jag tyckte däremot att det var fullständigt onödigt.

"Godmorgon mrs. Savannah Courtney." sade Janice försiktigt.

"Godmorgon." svarade jag bara och gick förbi henne in i köket. I köket, eller i resten av huset var det högt till tak och köket var ljust med svart-vitt rutigt glasgolv och guldiga nyanser och några gröna krukväxter. Då kom Boycé springande. Boycé var vår hund, en vit goldenretriver. "Voff voff." skällde han.

"Godmorgon på dig med älskling." sade jag och skrapade han bakom öronen.

Janice kom gåendes efter in i köket och hällde upp hundmat till Boycé.

Jag tog fram juice och fixade en smörgås åt mig och satte ig på en av de höga barstolarna i mittenbordet. Jag rev åt mig en tidning och började bläddra igenom den medan jag tuggade i mig smörgåsen.

Janice stod och iakttog mig på håll.

Jag tittade upp och såg på henne.

"Inget smutsjobb att göra?" frågade jag.

Janice vände snabbt bort blicken och lämnade köket. Jag suckade.

När jag ätit klart gick jag till toaletten på nedrevåningen för att borsta tänderna och gå på toaletten och efter det tog jag min svarta lederhandväska och lämnade huset påväg ut mot min bil. En vit BMW cabriolet. Utan tak och skit snygg. Jag öppnade garagedörren och klev in i bilen och startade den för att köra ut ur garaget. Jag backade ut ur garaget och när jag backat ut på uppfarten tryckte jag på en knapp och garageportarna stängdes och låstes.

Sen backade jag ut från uppfarten och vidare iväg genom portarna och sade i micken."Sean, det är jag Savannah, öppna portarna." Sean var vår portvakt men för fester så brukade jag betala honom dubbelt för att släppa in alla. Fungerade rätt bra.

"Visst, madám." svarade Sean och öppnade portarna och så körde jag ut och så stängde han portarna efter mig.

Sen körde jag till skolan. 15 minuter senare körde jag in på parkeringen och parkerade min bil i en av parkeringsrutorna.

Jag låste bilen och stoppade bilnycklarna i handväskan och påvägen upp mot skolan dök Catelynn upp vid min sida.

"Festen kommer att bli bäst idag!" log hon.

"Självklart." svarade jag.

Då dök Lauren och Stacey också upp.

"Tjena tjejen." log Lauren.

"Tjena." svarade jag och kramade om henne.

Resten av skoldagen var tråkig och det slutade med att jag skolkade de två sista timmarna från skoldagen.

Då åkte jag hem med Catelynn i min vita BMW och fixade klart för festen. Runt 8 började det strömma in folk genom dörrarna till huset. Jag hade på mig en glittrig klänning med öppen rygg och utsläppt hår och svarta klackskor. Köksbordet var fyllt med alkohol och sekunderna efter började folk nappa åt sig chips, popcorn, godis och sedan dricka. Senare på kvällen runt 11 började alla bli lite fulla. Det var fullt ös och mycket musik. Jag själv var så gott som borta och det snurrade till i huvudet på mig.

Då dök Johnny upp och så började han hångla med mig. Det blev ett slarvigt hångel.

Festen höll på till ungefär 3 på natten innan folk antingen lämnade huset för att gå hem eller lagt sig någonstans runt i huset för att sova.


Nästa morgon runt 9 vaknade jag av att morgonsolen strömmade in genom ett fönster och att någon skrek. Det lät som, nej, det kunde det inte vara. Åå, jo, det var det. Òboy, med en bakfylla och en mamma som kommit hem tidigare och fått se detta kan inte sluta bra.

"Vad är det?" undrade jag när jag kom ner.

"VAD DET ÄR?! VAD I HELVETE HAR HÄNT HÄR SAVANNAH CHATARYN COURTNEY??!!! MAN KAN INTE LITA PÅ DIG LÄNGRE, DU SER TILL ATT ALLA FÖRSVINNER HÄR IFRÅN NU OCH STÄDAR UPP PRECIS ALLTING OCH IMORGON NÄR DIN PAPPA KOMMER HEM SÅ SKALL JAG DISSKUTERA MED HONOM VART VI SKICKAR DIG, FÖR SÅ HÄR KAN VI INTE HA DET LÄNGRE, DU ÄR EN OANSVARIG, SJÄLVISK, UNGE! GLÖM ATT DU STANNAR HÄR EFTER ATT PAPPA SETT DETTA OCH HÖRT DETTA!" skrek hon. Orden bara forsade ut ur henne. Hon hade aldrig varit så här arg, visst hade hon varit arg men inte såhär arg.

Jag väckte upp alla och jagade hem dem och fick sedan med min bakfylla börja städa upp allting. Sen fick jag hållas på mitt rum tills imorgon, tills helvetet skulle brytas ut när pappa kommer hem och mamma berättar allt för honom om vad som hänt, den här gången gick det definitivt för långt...

__________________________________________________________________________________________________

Det var det första kapitlet av A Year Without Rain. Hoppas ni gillade det!

K O M M E N T E R A ! ! !

Av Noveller om Justin Bieber - 24 januari 2013 20:52

Hade fått en kommentar till denna blogg om det är en film eller en serie, personen hade lämnat efter sig en länk till dens blogg och där hade den skrivit ett inlägg om att Justin kommer vara med i en film eller serie snart och satt in MINA bilder som bilder i inlägget! Så nu gör jag det klart för er som missförstått detta:

Detta är ingen fan blogg av Justin det här är en novellblogg av honom. Allt det som står på bilderna är det JAG hittat på! En berättelse, till er som inte förstår vad novell är, precis som dessa novell bloggar tex, som också är om Justin:

http://justinnoveller.bloggplatsen.se/

http://justindbiebernoveller.blogg.se/

Så jag säger bara, gå INTE och dra några rykten om något som ni inte vet säkert, det är bäst för alla okej?!

Och gode gud, ta inte bilder som jag fixat ihop.

Jag förstår ifall någon missförstått men nu hoppas jag ni förstått och får detta lilla missförstånd tillrättat.

Mvh. Emmi, http://emmiholmberg.bloggplatsen.se (ni kan ta kontakt med mig på min privata blogg om det är något mer missförstånd om detta!) :)

Av Noveller om Justin Bieber - 24 januari 2013 15:17

A Year Without Rain-del 1:

   

Ja,  A Year Without Rain-del 1 handlar om det som står på "bakpermen".


Savannah Courtney spelas av Selena Gomez

Justin spelas av förstås av Justin själv.

Savannahs killkompis spelas av Harry Styles~heter i novellen-Johnny

Savannahs tjejkompis spelas av Vanessa Hugdens~heter i novellen-Stacey Donald

Savannahs andra tjejkompis spelas av Ashley Benson~heter i novellen-Lauren Cohen

Savannahs tredje tjejkompis spelas av Rachel Korine~heter i novellen-Catelynn Forbes



 

A Year Without Rain-del 2:

   

förutom texten som står på bakpermen så ska de stå att Justin får ögonen upp för Pixie för att Pixie ser ruskigt lika ut som Savannah och så blir det kärlek vid första ögonkastet.

Pixie Charlotte spelas av Selena Gomez.

Justin spelas då också självklart av Justin själv.

Pixies barn spelas av lite olika barn, mn de liknar nog varandra, de heter i novellen-Mandy och Louis.

Pixies tjejkompis från Grönland spelas av Taylor Swift~ heter i novellen-Tiffany Somerhalder

Pixies tjejkompis från New York spelas av Demi Lovato~heter i novellen- Diana TayTey

Pixies killkompis från New York spelas av Zayne Malik~ heter i novellen- Alex Turner

Coming Soon...


Av Noveller om Justin Bieber - 20 januari 2013 12:05

  Hej och Välkommen till min novellblogg!

Nåjo, nu så är det så att jag har då min privata blogg- http://emmiholmberg.bloggplatsen.se att sköta. På den har ja nu min pågående novell, Upside Down Life. http://emmiholmberg.bloggplatsen.se/kategori/204377-novell/ men så fort den är avslutad så då ska det bli hårt jobbande på denna blogg, såklart fortsätter jag blogga på den andra bloggen också men jag kommer inte skriva några noveller där längre utan, nu kommer de att skrivas här! Jag ska ge ut prologen på A Year Without Rain så småningom, kanske riktigt snart också. Men det som ni behöver veta är att den novellen kommer att vara i två delar alltså på det sättet blir den också längre. Ni kommer förstå sen när ni får prologen och om inte då så förstår ni medan novellen börjar! Jag skall riktigt snart börja blogga här nog inkommande vecka så då kommer prologen ut av A Year Without Rain. Så, men under tiden så kan ni titta in på min egen blogg och läsa novellen där- Upside Down Life!

Ses snart igen!  




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards