Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Episode 26: The last memory of her

Av Noveller om Justin Bieber - 28 april 2013 11:51

 Previous:

"Visst är den... Men jag kan inte ha den." mumlade jag för att lägga den tillbaks. Då var Justin snabbt framme och sätta handen på lådan och sade.

"Var inte löjlig, du förkänar att hade den kom igen nu."

Jag gav Justin ett trött blick innan jag log sakta.

"Jaja..." mumlade jag och Justin stödde mig så jag kunde dra på mig klänningen.

"Den sitter perfekt! Och du är skit snygg! Vackrare än någonsin!" log han.

"Älskar dig." mumlde jag och kysste honom.

"Jag älskar dig mer." log han retsamt och kysste mig igen.

_____________________________________________________________________________________________________

 

~Justin Bieber's perspektiv:~

"Så, vart är det vi är på väg?" frågade Savannah ivrigt och mötte min blick.

"Det får du se." svarade jag och log när vi hade satt oss bekvämt i våra säten i ett privatjet på väg till Los Angeles.

"Justin, har du någonsin funderat på hur det blir efter jag är borta?" frågade hon och såg mig sjupt i ögonen. Jag måste vara ärlig, jag hatade den där frågan. Stacey hade ställt mig den ett par dagar tidigare och samma sak med Scooter och min mamma.

"Ja." svarade jag tyst.

"Så?" frågade hon och höjde ögonbrynen.

Klumpen i halsen växte. Jag undrade vilken sekund de skulle bildas till tårar.

"Att jag inte kommer klara mig utan dig." svarade jag tyst.

"Äh, Justin. Du vet att du klarar det, du är den starkaste person jag känner, så mycket som median har lagt press på dig och du fortfarande klarat dig så finns det inget att oroa sig för. Du kommer att klara dig fint utan mig." log hon.

Då kände jag motvilligt hur några få tårar envist börjat rinna längs mina kinder.

"Men gulle vännen, vi måste ta denna diskussionen någon gång." sade hon och lade armen om mig.

Jag mötte hennes blick och ja såg hur hon granskade mig.

"Det har redan gått en vecka sedan operationen Justin. Vilket betyder att jag bara har cirka en vecka kvar om inte ännu mindre." konstaterade hon.

"Mm." mumlade jag ohörbart till svar.


~Savannah Courtney's perspektiv:~

Snart nådde flygplanet marken och ett fåtal minuter senare klev vi ut ur planet.

"Såå... Vi är i L.A?" sade Savannah med en lätt nick uppåt Hollywood skylten.

"Yep."  svarade jag kort.


Vi¨steg in i en svart skåpbil som körde oss till ett enormt hus.

"Wow." mumlade jag.

"Det är mitt hus här i L.A." svarade Justin kort när han märkt hur imponerad jag blivit.

"Det är verkligen mäktigt!" utbrast jag.

Justin log som svar.

"Är det här min överraskning?" frågade jag medan jag rullade i min rullstol in genom hallen och vidare in i vardagsrummet. Justin stod ett par meter ifrån mig och granskade mig ingående.

"Inte helt." svarade han.

"Nu återstår det ändast tre saker kvar av min lista." sade jag sedan.

"Nå?" frågade Justin.

"Bli gift, få barn och se mitt favorit band spela." svarade jag simpelt.

Justin tittade på mig lite sorgset.

"Men som sagt... Så kan bara en sak av dem uppfyllas innan jag dör." svarade jag tyst när jag såg hur Justin reagerat.

Jag närmade mig honom och tog ett tag i hans vita V-ringade t-shirt och drog honom ned mot mig och kysste honom.


Efter en timme satt vi ned i en av de mjuka enorma vita leder sofforna i vardagsrummet med en skål popcorn och en film påslagen framför oss.

"Hur dog din syster Alicia egentligen? Ursäkta om jag frågade, det är säkert ett känsligt ämne." mumlade Justin.

"Nej, det är okej." började jag. "Hon var med i en bilolycka för några år sedan. Hon var sex år äldre än mig vilket betyder att hon haft bil i cirka fyra år när olyckan inträffade och olyckan inträffade för ungefär fyra år sedan. Hon hade varit på väg hem från en fest med två av sina bästa vänner Tellie och Suzanne. De hade hört på hög musik och märkte inte en rattfyllerist som hade kommit i cirka 120 km/h mot dem på fel sida av vägen. Det hade varit en kraftig smäll. Tellie satt fram med Alicia som satt bakom ratten och Suzanne hade suttit i baksätet. Tellie hade inte haft någon säkerhetsbälte på sig så hon hade flugit ut genom bilrutan och så hade hon fallit ned på gatan framför den andra bilen medan ytterligare en bil kommit och kört på bakifrån vilket gjorde att deras bil rullade över Tellie. Så dog Tellie. Eller ja, hon var död redan då bilen rullade ovan henne. Alicia hade haft säkerhetsbältet på sig men bilen hade kommit in från den sidan som Alicia satt på vilket gjorde att hon blev fastklämd och dog på det sättet. Suzanne hade suttit bakom Tellie och hon hade även haft säkerhetsbältet på sig vilket gjorde att hon överlävde krocken med några skador. Hon bröt en arm och fick lite hack som hamnade sys men hon överlevde. Rattfylleristen dog omedelbart och bilen som körde på bakifrån var den som ringt ambulans. Den föraren klarade sig också med ett fåtal skador. Så mannen som larmade och Suzanne var de två personerna som överlevde av fem." avslutade jag.

Justin såg på mig en lång stund innan han drog mig tätare intill sig själv.

"Mina föräldrar tog det verkligen hårt, de förlorade sin favorit dotter och nu förlorar de det ända barn de har kvar." mumlade jag.

"Jag slår vad om att de älskar dig lika mycket som de älskade Alicia." sade Justin.

"Det skulle du inte säga om Alicia fortfarande vore i liv och såg skillnaden hur mina föräldrar behandlade oss olika." svarade jag.

Justin himlade med ögonen. "Såå... Vad heter den där Suzanne i efternamn?" frågade han.

Jag såg konstigt på honom men svarade misstänksamt.

"Wilkins." svarade jag kort. "Hon är mamma nu, hon har en son som heter Zac och är gift." avslutade jag.

Justin nickade. "Oj är klockan så där mycket? Kom igen sätt på sig någonting fint!" sade han hastigt och steg upp ur soffan.

Jag höjde ögonbrynet men satte på mig en kort vit klänning iallafall satte mig i rullstolen och Justin skuffade ut mig till den svarta skåpbilen igen den körde oss till en stor arena. Den stannade utanför och jag såg konstigt på Justin när han skuffade fram rullstolen och när jag såg på vilken konser vi var på väg till blev jag chockad. -Nickelback, mitt favorit band. Jag såg på Justin och kysste honom.

"Du är så underbar!" utbrast jag.

Han kysste mig och vi gick in bakvägen för att inte skapa sådan uppståndelse för Justin.

Vi hade ett eget litet bås att sitta i för säkerhetsskäl.


Efter konseren var slut och vi var på väg därifrån började jag känna mig snurrig.


~Justin Bieber's perspektiv:~

"Justin jag känner mig lite dålig." började hon när hon lade handen för huvudet.

"Va?" frågade jag.

Hon satt i rullstolen och lutade huvudet i händerna.

Hon började andas långsammare och hon försökte ta några tappra djupa andetag då hon plötsligt föll framåt och i sista sekund fick jag tag i henne. Jag tog hennes puls, ingenting.

"Ring ambulans!" skrek jag.

___________________________________________________________________________________________________

Det var kapitel 26, nu är det bara tre kapitel kvar av A Year Without Rain-del 1! Sedan börjar del 2. Hoppas ni gillar det.

K O M M E N T E R A ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards