Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 1 juli 2015

Episode 81: Isabel

Av Noveller om Justin Bieber - 1 juli 2015 18:35

Detta har hänt:

”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så mycket för allt Savannah.” sade jag och pussade hennes gravsten innan jag lämnade gravgården.

Vi åkte hem till Savannahs farmor Marys hus och tillbringade kvällen och natten där. Imorgon skulle vi flyga hem till New York igen.

___________________________________________________________________________________________________

 


”God morgon Pixie! Frukost!” meddelade Mary från andra sidan av dörren. Jag hade sovit här i tre nätter nu längre än planerat för jag viljat se mer av staden som Justin vuxit upp i. Men imorgon skulle jag åka tillbaka till New York. Jag hade sovit i Savannahs gamla rum. Alla hennes saker hade funnits kvar där när vi kommit dit men jag hade hjälpt Savannahs föräldrar Chataryn och Rob att plocka ihop alla hennes saker så de kunde ta med dem tillbaka hem till Frankrike. Ikväll skulle de åka så jag skulle vinka av dem på flygplatsen. Justin hade åkt dagen efter att vi varit till Savannahs grav för han måste åka iväg ut på turné igen. Maria skulle också åka imorgon tillbaka till Australien.

Vi alla hade stannat hos Savannahs farmor Mary så länge vi varit här, Savannahs föräldrar Chataryn och Rob hade sovit på den utbäddbara soffan i vardagsrummet, jag och Justin hade sovit i Savannahs gamla rum trots att det endast varit jag som sovit där de senaste nätterna och Justin hade bara sovit här en natt och Maria hade sovit på en madrass i vardagsrummet tillsammans med sina föräldrar och Mary hade som vanligt sovit i sitt sovrum.

”Tack! Kommer strax!” svarade jag och sträckte på mig innan jag reste mig upp från sängen och drog på mig morgonrocken och tofflor innan jag tassade ut genom dörren in i köket där alla satt samlade runt frukostbordet.

”God morgon!” sade Chataryn glatt.

”God morgon!” svarade jag lika glatt och satte mig ned vid bordet.

”God morgon.” sade även Maria och Rob medan Rob satt och bläddrade i morgontidningen.

Jag brädde en toast med sylt och började äta.

”Jag tänkte åka in till centrum och gå i några affärer. Skulle du vilja följa med?” frågade Chataryn.

”Jag?” frågade jag förvånat.

”Ja .”

”Självklart!” log jag glatt.

”Bra, vi startar om en timme ungefär. ” log Chataryn.

”Okej.” svarade jag.

Jag åt upp frukosten innan jag gick in till badrummet där jag snabbt tvättade av kroppen , sprayade i lite torr shampoo och sedan sminkade jag mig snabbt med lite foundation och mascara innan jag borstade genom håret och satte upp det i en svans. Drog på mig ett par slitna jeans, en stor grå t-skjorta och en militär mönstrad jacka, en lila mönstrad scarf och ett par svarta boots . Drog på solglasögonen och slängde handväskan över axeln och lämnade sedan huset tillsammans med Chataryn.

Vi tog Marys bil in till centrum där vi sedan gick i några av affärerna.

”Så hur är det att vara tillsammans med Justin?” frågade Chataryn efter ett tag.

”Det är tufft ibland då han är borta rätt så mycket speciellt nu när han är ute på turné men det är spännande också såklart.” log jag till svar.

Chataryn log.

”Hur har han tagit den där hela familje nyheten?” frågade hon sedan.

”Till en början var det rätt kämpigt för honom men han har verkligen ansträngt sig och nu är han en fantastisk pappa till Mandy och Louis.” svarade jag leende.

”Du har tur. När jag blev gravid med Maria, jag var endast några år äldre än vad du var när du fick Mandy när jag fick henne och när jag berättade nyheten för Rob så rusade han ut genom dörren och återvände inte förrän två veckor senare. Han försökte återgälda det tappert men när Maria föddes så istället för att byta blöja på henne så satt han hellre framför tv:n med sina vänner och drack öl. Jag fick inte särskilt mycket hjälp med Maria överhuvudtaget. Så oavsett vad Justin hade för svårigheter i början så vet jag att han kommer eller redan blivit en underbar pappa till Mandy och Louis.” log Chataryn.

”Jag vet.” log jag. ”När började Rob ta tag i saker och ting sedan? Är han inte en framgångsrik advokat nu?”

”Ja, det är han. Han började ta tag i saker när jag berättade att jag var gravid med Alicia. Så då var Maria redan sex år gammal. Han hjälpte mig genom graviditeten och Maria hann fylla sju innan Alicia föddes. Men efter att Alicia föddes så tog Rob tag i sitt liv och utbildade sig till advokat, precis som jag och hjälpte mig med Alicia och Maria så mycket han bara kunde. Sedan dess har han varit en underbar pappa. Han var nog bara inte redo för att bli pappa till Maria vid en sådan tidig ålder som han blev. Så jag kan bara föreställa mig hur kämpigt du måste ha haft det då du var fyra, fem år yngre än vad jag var när jag blev gravid första gången.” sade Chataryn.

”Ja, det var tungt, speciellt då min pappa slängde ut mig när han fick reda på att jag var gravid. Tur så har jag en underbar moster som hjälpte mig genom allting. Jag hade inte klarat mig utan henne. Speciellt då droger och alkohol var en stor del av mitt liv och jag hamnade på avvänjning samtidigt och började plugga hårt för att få upp betygen och jag lyckades men som sagt så hade jag inte klarat mig utan min moster.” log jag.

”Stackare. Du är en otroligt stark tjej, det skall du allt veta, om Savannah ändå trott lika mycket på sig själv som du gjort.” log Chataryn.

”Ja.”

”Den här skulle du passa otroligt bra i!” utbrast Chataryn då hon fick syn på en vacker kort röd klänning med diamanter och paljetter över.

”Tycker du?” log jag.

”Ja, du måste prova den!” log hon och gav mig klänningen.

”Då gör jag det, strax tillbaka.” log jag och gick till provrummen. Precis då jag skulle gå in i en av provhyttena så hörde jag en flickröst säga.

”Savannah? Är det du?”

Jag vände mig om och fick syn på en rätt så kort, otroligt vacker blondin men bruna ögon, solkysst hy och ett vackert vitt leende. Hon var i min ålder också.

”Nej, tyvärr.” svarade jag.

”Tänkte också, har Savannah vaknat upp från det döda, eftersom jag var på hennes begraving så skulle det ha varit lite underligt.” svamlade hon.

”Hejhej, ta det lugnt.” sade jag lugnt.

”Haha, ja. Förlåt.” skrattade hon nervöst.

”Det är okej. Vem är du?” frågade jag leende.

”Förlåt, jag är Isabel Jonson. Du är?” log hon.

”Isabel? Var du möjligtvis Savannahs fest vän här i Stratford?” frågade jag nyfiket.

”Ja och du är?” frågade hon trevande.

”Förlåt, Pixie Charlotte, trevligt att träffas.” sade jag och lade fram handen.

”Wow. Är du? Oh my god. Det kan inte vara sant! Är du verkligen? Så du är tjejen som räddade livet på min vän Justin?” utbrast hon entusiastiskt.

”Haha , ta det lugnt, ja det är jag.” skrattade jag.

”Wow, det är verkligen en ära, tack så hemskt mycket! Trevligt att träffas!” utbrast hon och skakade min hand.

Jag skrattade litet.

”Hej, Simon, kom hit!” ropade hon till en kille som stod vid killavdelningen och tittade på jeans.

”Ja, älskling, vad pågår?” undrade han när han kommit fram till Isabel och lade armen runt hennes midja och pussat henne på kinden.

”Låt mig presentera- Pixie -min pojkvän Simon Bennett, Simon- det här är Justins flickvän och dubbelgångare till Savannah -Pixie Charlotte.” log Isabel glatt.

”Oj, trevligt att träffas!” sade Simon glatt och lade fram handen.

”Det samma.” log jag och skakade hans hand.

”Så vad gör du här i Stratford?” frågade Isabel sedan.

”Jag och Justin åkte hit för att åka till Savannahs grav på hennes tvåårs dödsdag.” svarade jag.

”Aah just det.” svarade Isabel dystert. ”Är Justin med dig nu?”

”Nej, han åkte ut på turné igen.” svarade jag.

”Okej, när åker du då?”

”Imorgon.” svarade jag.

Isabel nickade.

”Vill du följa med ut och äta middag ikväll med mig, Simon och Simons bror Chandler, han är här på besök från Holland, han har bott där i tre år nu.” log Isabel.

”Det kan jag väl. Skall bara snabbt till flygplatsen innan och vinka av Savannahs föräldrar Rob och Chataryn.” log jag.

”Det passar bra, då ses vi ikväll.” log Isabel.

”Visst.”

Sedan gick jag in i provrummet för att prova klänningen som passade perfekt så jag köpte den.


Fem timmar senare satte Rob, Chataryn och jag oss i Marys bil och åkte till flygplatsen. När vi var framme, kramade vi om varandra och bestämde att vi skulle ses snart igen och så hade jag vinkat av dem. Jag gick ut till parkeringen igen och hoppade i Marys bil och körde hem till Marys hus där jag hoppade i duschen och drog sedan på mig klänningen jag köpt idag, sminkade mig och lockade håret innan jag körde in till centrum där jag mötte upp Isabel, Simon och Chandler.

Jag gick in på en restaurang och vid ett bord vid ett stort öppet fönster satt de.

”Hej.” hälsade jag glatt när jag nått dem.

Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes tydligt.

”Pixie Charlotte.” hälsade jag och lade fram handen.

”Chandler Bennett.” hälsade han och skakade min hand.

Han inspekterade mig noga medan jag satte mig ned bredvid Isabel.

Simon och Chandler liknade väldigt mycket varandra, Simon hade samma skarpa ansiktsdrag som Chandler, muskulös, blond och gröna ögon. Han hade inga glasögon och inte någon knut heller utan hade bara kort snaggat hår.

Vi talade om allt och inget och vid halv tio på kvällen lämnade vi restaurangen och jag åkte hem till Marys igen, för att sova sista natten innan jag skulle åka hem tillbaka till New York.

________________________________________________________________________________________________

Haha, vad skall jag säga? Över ett halvt år sedan förra kapitlet. Jag är så ledsen. Har inte glömt denna blogg, har bara inte haft någon inspiration till att blogga.

Nu vill jag bara få denna novellen slut, den har pågått över två år nu. Jag är nöjd men den måste få sitt slut.

Jag jobbar för tillfället men skall försöka skriva då jag kommer hem.

/Emilia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 09:28

Förlåt för den usla bloggningen! Den har varit lika usel på min privata blogg men den har varit ännu värre här. Jag skall göra allt för att få nästa kapitel upp på bloggen. Det skrivs som bäst. Jag ber om ursäkt och nästa kapitel kommer att komma upp...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards