Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

A Year Without Rain-del 1: episode 9

Av Noveller om Justin Bieber - 18 februari 2013 08:35

Previous:

Han lade handen försiktigt på min kind och in under mitt hår.

"Tack för allt." sade jag och lade min hand över hans och höll den tätt intill min kind och kramade hans hand hårt.

Justin såg på mig med tåriga ögon innan han snabbt vände bort blicken.

"Varsågod. Jag älskar att ha dig här igen." mumlade han.

Jag pussade hans hand lätt och såg sen på honom.

"Jag kommer aldrig stoppa en ända drog i munnen igen." sade jag.

"Bra. Men vi har ett problem, den här R vet du vem det är?" frågade han.

Det fantastiska ögonblicket svagnade bort när jag minns lappen och sms:t jag fått av någon som undertäcknat med R. Allt var inte över än...

_____________________________________________________________________________________________________

 

Solen lyste in genom perssienerna när jag blinkade åt solljustet när jag vaknade. Jag ruskade yrt på huvudet. Idag var det en stor dag. Jag skulle slippa hem från sjukhuset. Men skulle sättas in på behandlig för avvänjning för drogerna.

Justin skulle komma och hämta mig runt ett, han hade faktiskt hjälpt mig massor den senast tiden. Jag var så himla tacksam, det var ju Justin som räddat mig. Jag hade aldrig varit en belieber och när jag kom till Canada och jag sprang in i honom på flygplatsen hade jag bara velat slippa honom. Senare hade han bara börjat dyka upp i mitt liv och sedan tog drogerna för mycket upp av mitt liv och nu låg jag här på sjukhus efter att ha varit försvunnen i sex dagar och inlåst i en källare under en bro. Justin Bieber hade hittat mig och räddat mig, jag kunde inte vara tacksam nog. Nu skulle jag slippa hem från sjukhuset idag efter att ha luggit här i en veckas tid så skulle jag äntligen slippa hem men skulle direkt sättas in på behandlig för avvänjning för drogerna direkt. Men det var ju bara bra mitt liv hade vänts upp och ned totalt. Jag var inte tillsammans med Justin, jag dejtade inte honom ens. Jag ville inte och ifall jag skulle vilja det så skulle jag nog inte ändå klara pressen med att ständigt ha folk runt omkring sig. Ända problemet just nu är den här R. Justin hade visat mig fotografiet på mig med texten på baksidan, "Tro inte att du slipper undan så lätt din lilla hora. Savannah... xx R."

Jag visste inte vad jag skulle tro. Då dök någon upp i dörröppningen till rummet. Det var Stacey.

"Staceeeey!!" utropade jag.

"Savannaaaah!!" ropade hon och kom springade fram till sängen och kramade om mig.

"Vad gör du här?" undrade jag.

"Vi hörde att du låg på sjukhus för överdos och att du kidnappats jag och Lauren tog flyget hit så for vi kunde men tyvärr var flygen fulla ända tills gårdagens. Vi tog övernatt på hotell i natt och vi kom hit så fort vi vaknat." svarade Stacey.

"Catelynn då?" frågade jag.

"Ingen har sett av henne sen sista dan du var i skolan. Inte ens hennes föräldrar, men du vet att Catelynn har en vana att försvinna för en tid och sedan mittiallt komma tillbaks." sade Stacey.

Jag nickade sakta till svar.

Då dök Lauren upp i dörröppningen.

"Hej Lauren." sade jag.

"Hej Savannah." svarade hon och kom fram till sängkanten och kramade om mig.

"Så du slipper hem idag?" frågade Stacey sen.

Jag nickade. Sen började jag berätta för dem var jag var inlåst när jag var kidnappad och hur skit jag mått. När jag kom till delen där att Justin Bieber räddat mig ropade Stacey och Lauren i mun på varandra.

"Justin Bieber?!"

"Han Justin?!"

"Sångaren Justin Bieber , han den där snygga med den vackra rösten?!!" ropade de.

Jag skrattade åt dem.

"Ja, han just." började jag. "Han kommer och hämtar mig idag runt ett." fortsatte jag.

De började hoppa och skrika. Ja, de två var beliebers.


Två timmar senare efter mycket prat om det ena och det andra slog klockan ett och Justin dök upp i dörröppningen till mitt sjukhusrum.

"Goddag." sade han och gick fram till min sängkant där jag satt upp och väntade på att han skulle komma med rena kläder åt mig så jag kunde byta till dem innan jag lämnade sjukhuset. Han hade med sig, ett par blå jeans, en vit skjorta och en svart skjorta, rena strumpor och underkläder. Jag märkte på Justin att han blev lite generad när han lade ner kläderna på sängkanten åt mig.

"Tack." sade jag och tog kläderna och lämnade rummet på väg till toaletten för att byta till de här kläderna.

Jag drog av mig det vita nattlinnet som jag haft på mig denna vecka. Sen tog jag på mig mina rena underkläder och sedan drog jag på mig de blåa jeansen och en vit skjorta och ovanpå den, den svart skjorta som jag vek upp armarna på och stoppade på mig de nya strumpor och lämnade toaletten på väg tillbaks till sjukhusrummet. När jag kommit dit stoppade jag bara upp mitt hår i en lätt hästsvans så alla skulle slippa se att jag hade smutsigt hår. Jag drog på mig mina vita converse innan jag slängde min väska över axeln. Stacey och Lauren stod och kollade med långa blickar  på Justin nog för att de talade med varandra när jag kom in genom dörren men iallafall. Justin hade på sig ett par svarta jeans, en vit t-shirt och en rutig kortärmad skjorta utanpå. Justin vände sig mot mig och sade.

"Ta min hand, det är fullt av paparazzin utanför, det sista vi behöver är att vi tappar varandra." sade han.

Så jag tog Justins hand och Stacey tog min andra och Lauren tog Staceys andra hand. Sen lämnade vi sjukhuset tillsammans. Paparazzina trängde sig mot oss med sina kameror, blixtarna var så jobbiga så jag hamnade titta ner i marken istället medan Justin kisade mot blixtarna och vinkade. Stacey kunde ju inte vinka när någon höll henne i båda händerna men hon log glatt åt kamerorna och Lauren likaså men hon vinkade också.

När detta var över och vi kommit till en bil oför att åka hem. Vi åkte hem.

När vi kommit hem var det dags att byta om, Justin ville ta med mig på en gala för insamling åt sjuka barn. Han tyckte att jag kunde berätta om det jag varit med om och det hade jag inget emot. Jag hade ringt Isabel också så hon skulle också komma med och nu när Stacey och Lauren också var här så skulle de också följa med.

Jag tog en varm dusch innan jag gick till mitt lilla rum i farmors hus. På min säng låg ett klädefodral för fina kläder. Jag gav Stacey och Lauren en underlig blick där de stod i dörröppningen och så lika nyfikna ut de också. Jag drog upp dragkedjan på klädefodralet och innanför det fanns det en underbar vit klänning. Jag blev direkt kär i den. Bredvid den låg ett par silverglittriga klackskor. Bredvid allt detta låg ett kuvert. Jag öppnade kuvertet och tog ut pappret därifrån och började läsa texten.

"Hoppas du gillar

klänningen och kan bära

den ikväll.

xx J."

"Jag älskar den." viskade jag och tog på mig min bh utan band och ett par trosor. Sen drog jag på mig den underbara vita klänningen med de silverfärgade bitarna upptills. Jag älskade denna klänning. Sen drog jag på mig de silverglittriga klackskorna och plattade mitt hår. Sen sminkade jag mig i en festsminkning. När jag var klar frågade jag Stacey och Lauren om de gillade det och de nickade övertygande. "Du är skit snygg!" sade de i kör. Själv hade Stacey på sig en rosa klänning medan Lauren hade på sig en turkos. Vi tog en gemensam bild tillsammans. Innan vi såg en limousin stanna utanför huset. Ut ur den klev Justin. Han hade på sig kostym och svarta sneakers och håret var uppåt. Han öppnade dörren till bilen och log åt oss när vi kom ut.

"Hej snygging." log jag till honom.

"Tack, du är sjukt vacker, klänningen passade ju dig perfekt." log han.

 "Ja, tack så hemskt mycket för klänningen." log jag och gav honom en snabb kram innan jag klev in i limousinen efter Stacey och Lauren där satt redan Isabel.

"Hej Isabel." log jag.

"Hej snygging." sade hon.

Jag skrattade litet. Själv hade Isabel på sig en ljusblå klänning.


En timme senare hade vi varit på den årliga galan som är i Stratford för sjuka barn och jag måste erkänna att det inte var helt fel att stå framför alla kameror sen ändå, det togs bilder på mig tillsammans med Justin, tillsammans med Isabel, tillsammans med Stacey och Lauren och tillsammans med sjuka barn.

På vägen hem plingade det till i min telefonen och jag skrattade och hade sjukt roligt i limousinen tillbaks tillsammans med Justin, Isabel, Stacey och Lauren men när jag fick sms:t var jag inte lika säker.

"Tjena din lilla hora,

det verkar gå bra för dig nu

försök inte ställa dig in hos

Stacey, Lauren och Justin

för mycket hör du. Du har inte

länge kvar så tro inte att Justin

kan skydda dig föralltid.

xx R."

Jag svalde och tirrade på Justin med en allvarlig min och han tittade på mig med en orolig min. Jag kände på mig att det här bara var början...


~Justin Bieber's perspektiv:~

Nästa dag var jag på stranden tillsammans med Jaxon och Jazmyn och min pappa. Alltid när jag var tillsammans med Jazmyn och Jaxon brukade jag njuta av stunden att få vara med mina syskon men för första gången drog mina tankar över sms:t Savannah fått igår kväll på väg hem i limousinen. Vem var det som ville Savannah så här illa?

Då kom en tjej fram till mig.

"Hej, mitt namn är Zandra och jag kommer från Frankrike." log hon med sin franska brytning hon var otroligt söt.

"Hej." svarade jag och log.

Vi fortsatte att tala om allt och inget men när hon hörde Savannah, Stacey och Lauren kom skrattande med bikini på påväg ner mot stranden så såg hon på mig och sa.

"Jag måste gå." sade hon rastlöst och var i nästa sekund försvunnen.

___________________________________________________________________________________________________

kapitel 9, nu börjar saker hända ba så att ni vet. Hoppas ni gillar det!

K O M M E N T E R A ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards