Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

A Year Without Rain-del 1: episode 17

Av Noveller om Justin Bieber - 23 mars 2013 09:02

Previous:

"Välj exakt vad du vill ha!" uppmanade jag henne innan hon försvann bakom några hyllor. Då kom Savannah med en champange färgad klänning och ett par vita klackskor.

"De här skulle jag vilja ha, men kolla prislappen." sade hon.

Jag gimlade med ögonen och tog det och gick till kassan för att betala det.

Runt sju på kvällen var vi klarfixade och tog limousinen påväg mot galan. Jag hamnade försvinna direkt för att göra mig klar för framträdande men jag meddelade Savannah att hon bara behövde gå på röda mattan och posa.

Tio minuter senare när jag kom ut såg jag hur hon glatt ochsexigt stod och posade. Hon var jätte snygg! De tog några fåtal bilder på mig också innan det var dags för att sjunga.


Efter konseren och galan blev det hem tillbaks till hotellet för att packa för imorgon skulle man hem tillbaks till Canada... Mycket stod på spel nu de närmaste 2 månaderna...

_____________________________________________________________________________________________________

 

"Sluta Justin, du tar kål på mig." flåsade Savannah och jag log roat och ryggade sakta tillbaks. Hon låg dubbelvikt på golvet och var alldeles utmattad av skratt.

"Du skall inte göra så där då heller, så jag inte behöver kittla dig." log jag.

Savannah andades långa tunga andetag.

"När var det vi fick besöka fängelset?" frågade hon efter en stund.

"Efter två timmar." svarade jag.

Hon nickade sakta till svar innan hon satte sig upp och betracktade mig länge.

"Vad är det?" undrade jag.

"Inget, jag är bara glad att jag har dig." log hon och steg sen upp och fortsatte. "Jag tror jag borde ringa Stacey och be henne följa med till Cypern och förlåta henne, hon måste också få veta att jag är döende." sade hon.

Jag nickade sakta till svar. Hur mycket jag än hatade den tanken och att höra Savannah säga att hon var döende så ville jag inte streta emot, jag visste, Savannah var döende-det var dags att insé det nu...

Jag såg Savannah grabba sin telefon och slog Staceys nummer och ringde upp. Jag hörde Savannah samtala med henne i ungefär tjugo minuter innan hon kom tillbaks med telefonen i handen.

"Nå?" frågade jag.

"Vi åker imorgon." svarade Savannah.

"Förlät du henne nu?" frågade jag.

"Nej, det sköter jag morgon." blinkade Savannah och tog min hand och drog in mig i sovrummet.


Två timmar senare vek vi in med bilen på parkeringen till polisstation för att hälsa på Catelynn och Lauren i fängelset, för att förlåta dem. Savannah hade på sig ett par tighta jeans-jag undrade hur hon egentligen kunde andas i de där. Till hade hon en vit lös t-shirt och ett par låga vita converse och håret i en hästsvans. Vi gick in genom portarna till stationen och blev ledda av en polis till fängelset.


~Savannah Courtney's perspektiv:~

Vi gick genom de långa dystra korridoerna mot fängelset. Snart stod vi utanför dörren och polisen stoppade nyckeln i låset vred om och skuffade upp den tunga metalldörren. Där inne var en lång cement korridor med fängelser på varsin sida av korridoren. Jag tittade in i några av fängelserna där fångarna kikade ut genom spjellen och sedan fortsatte jag fram och fick se en man, en gammal man sitta på metallbänken i cellen med skakiga händer.

Jag stannade och tittade på honom.

"Vad har han gjort?" frågade jag polisen.

"Ursäkta ma'am men vi får inte ge ut sådan information om du inte tillhör vän, bekant eller släkting." svarade polisen.

"Om du inte säger vad han gjort..." började jag och gick mot polisen som tog ett steg bakåt. Jag såg på namnskylten på hans bröst och det stod-Mr.D Anderssen. "Så ser jag till att du får kicken härifrån-jag är mycket medveten om att du begick stöld i en bank i Paris när du var yngre men du ville satsa på en karriär som polis så du flydde hit och poliserna fick aldrig fast dig." skrek jag i ansiktet på honom.

"Savannah..." mumlade Justin.

Jag smalnade ögonen och tittade på honom.

"Du har rätt, han begick en stöld på en bank för att han behövde pengar för han har inte några." sade polisen tyst.

Jag log belåtet.

"Nyckel." sade jag och lade fram handen.

"Va?! Är du galen?!" skrek Justin.

"YOLO-Justin. Nyckeln, eller så berättar jag om din stöld!" sade jag till polisen som svalde och räckte mig nyckeln.

Jag gick fram till cellen och stoppade nyckeln i låset, vred om och drog upp dörren.

"Hej." sade jag och tittade försiktigt på namnskylten på hans orangea dräkt han hade på sig. -Tim Smith, hette han.

"Så varför sitter du här?" frågade jag.

"Jag har aldrig haft pengar, jag har suttit på gatan med en burk framför mig och försökt samlat pengar in till ett par skor men har aldrig lyckats så jag skulle låna lite pengar från en bank  för att jag skulle få köpa mina skor men polisen fick mig." mumlade den gamla mannen.

"Hur mycket kostar borgen så du slipper ut och hur mycket kostar dina skor?" frågade jag snällt.

Han tittade sakta upp på mig.

Tio minuter senare var han utbetald från fängelset och hade pengar så han kunde köpa sina skor.

Efter det gick vi mot cellen där Catelynn och Lauren befann sig. Snart var vi framme.

"Tjena tjejer." log jag när jag såg dem där inne i sina orangea dräkter.

Lauren och Catelynn tittade storögt på mig när jag kom med Justin med mig.

"Vad gör du här?" frågade Catelynn.

"Jag kom för att förlåta er och berätta att din önskan kommer att gå i uppfyllelse, jag kommer att dö." sade jag och såg dem i ögonen, Lauren-Catelynn och Catelynn-Lauren.

"Va?" frågade Lauren med en orolig min.

"Jag har en obotlig cancer, jag lever ändast i två månader mer." svarade jag.

Catelynn och Lauren tittade frågande på varandra.

"Jag är ledsen för allt jag ställt till med under dessa år Savannah." sade Catelynn efter en stund och tittade sakta på mig.

"Fastän, du inte behandlat mig rätt så har du alltid funnits där Catelynn, du med Lauren." sade jag med tåriga ögon. "Men en sak som jag verkligen skulle vilja veta... Varför ville du döda mig?" frågade jag.

"Du är den snyggare av oss och har alltid fått mer uppmärksamhet oavsett vad. Men egentligen ville jag inte döda dig, jag ville bara skrämma folk-vilket gjorde att jag dödade tre personer och nästan dödade dig. Jag är så ledsen." sade Catelynn med tårarna rinnande längs kinderna.

"BFF right?" frågade jag och log.

"Right." svarade hon och log.


Femton minuter var vi ute tillbaks ur polisstationen när telefonen ringde. Det var Stacey.

"Tjena." sa jag.

"Hej, Savannah, jag kan inte följa med till Cypern imorgon. Passar det nästa vecka? För Tedh råkade illa ut idag..." sade Stacey med grötig röst.

"Visst, vad hände?" frågade jag.

"Han krockade, och ligger på sjukhus nu." sade hon.

"Fan, okej men vi tar resan nästa vecka då, vi ses sen." svarade jag och samtalet var avslutat.

"Vem var det?" frågade Justin.

"Stacey." svarade hon.

"Vad handlade det om, det lät illa." sade Justin.

"Hennes storebror hade hamnat illa ut." svarade jag kort. "Så hon kunde inte följa med imorgon till Cypern, det blir först nästa vecka." svarade jag.

"Beklagar." svarade Justin.

"Varför det? Då kan vi två ju åka till Hawaii imorgon." log jag.

Justin vände på huvudet och log mot mig ett snett leende.

"Bäst att vi sticker hem och packar då." svarade Justin och lade armen om min höft och drog mig intill sig.


~Justin Bieber's perspektiv:~

Snart satt vi på privatplan iväg mot Hawaii. Savannah hade på sig ett par korta jeans shorts med nitar på och en svart naveltopp. Och lät sitt mörka långa hår hänga löst. Själv hade jag på mig ett par röda jeans och en vit t-skjorta.

Efter en varmflygresa var vi framme i Hawaii.

Så fort vi anlänt till hotellet så bytte Savannah om till bikini och jag hade väll inget annat val jag heller än att byta till simshorts jag heller. Så jag gjorde det och sen sprang vi ned till vattnet för att ta ett dopp. Så fort vi hoppat i vattnet så mötte Savannah min blick.

"Jag är så glad att jag har dig. Jag älskar dig." viskade hon innan hon kysste mig ömt.

Efter vi simmat i ungefär två timmar klev vi upp ur vattnet och beställde en varsin drink. Savannah beställde en regnbågsdrink med apelsinskivor på glaset och jag beställde en vanlig jordgubb. En fantastisk början på en fantastisk semester med en fantastisk person. Savannah.

___________________________________________________________________________________________________

Så det var kapitel 17, nästa kommer troligen senare idag annars imorgon!:)

K O M M E N T E R A ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards