Justin Bieber Noveller

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Noveller om Justin Bieber - 5 mars 2013 15:35

Previous:

När jag var på min dagliga kvällsrunda att jogga så såg jag något eller någon ligga på marken på trottoaren längre fram. Jag sprang dit så hårt jag kunde och fick till min fasan se att det var Savannah som låg där avsvimmad. Jag kollade hennes puls och ringde 911.

Fem minuter senare var ambulansen där och tog med Savannah till sjukhuset för att ta prover på henne. Jag berättade för dem om kvällen och hur mycket hon tagit och att hon lossat hår tidigare på kvällen. Då såg ambulansmännen misstänksamma ut men sade att skulle ta prover på henne när de kommit till sjukhuset.

Hur mycket skulle den här tjejen få lida egentligen, innan hennes liv skulle ta sin plats. Hon som äntligen mått bra. Så börjas det med nästa fallgrop igen. Men vi får hoppas på det bästa med proverna iallafall...

_____________________________________________________________________________________________________

 

Jag gick nervöst genom sjukhuskorridoren i väntan på att Savannah skulle dyka upp. Efter det som hänt ihår så var dte svårt att försöka återhämta sig och jag hade inte sovit en blund i natt. Så jag hade stora svarta ringar runt ögonen.

Då dök Savannah upp i dörröppningen med en sköterska med sig.

"Vi skall komma tillbaks imorgon efter provresultaten." meddelade Savannah mig när hon kommit fram till mig. Jag nickade kort och kramade om henne.

"Hur mår du?" frågade jag.

"Okej väll." svarade hon och log.

Jag placerade handen runt hennes höft vilket fick Savannah att hoppa till. Men när jag ryckte för att föra bort handen igen log Savannah och rev åt sig min hand igen och placerade den på sin höft. Sen såg hon upp på mig och blinkade och pussade mig lätt på kinden. Det fick mig att bli alldeles varm inuti.

Men när vi kom ut till ytterdörrarna stod det en hög med paparazzis utanför. Jag suckade och skakade på huvudet.

"Jag ringer Kenny så han kan få ut oss härifrån." sade jag och drog fram mobilen.

Femton minuter senare dök Kenny upp och kunde dra ut oss enom paparazzina. De tog  nyfiket sina bilder men vad kunde man göra, blixtrarna bländade sikten och fick det väldigt svårt att se något alls.

Vi satte oss i bilen och åkte hem till mig.

"Vad vill du göra?" log jag och sparkade av mig skorna och slängde dem i hörnet.

"Vad sägs om film?" frågade Savannah och tittade bedjande på mig.

"Självklart. Det är bara att välja." log jag och öppnade glasdörren till ett enormt skåp som ändast innehöll filmer.

"Skämtar du?" frågade hon och höjde ena ögonbrynet och kikade på mig.

Jag flinade.

Savannah började böka bland med filmerna medan jag slog mig ned i den enorma vita lädersoffan.

"DEAR JOHN!" tjöt Savannah lyckligt.

Jag började skratta.

Hon kom med sin valpblick och höll filmen tryckt mot bröstet.

"Jaja." log jag ett snett leende och tog emot filmen och lade in den i spelaren. Sen slog jag mig ned i soffan igen intill Savannah.

Savannah lutade sakta huvudet mot min axel.


Efter att filmen tagit slut tittade Savannah på mig och sa.

"Berätta om dig själv!" sade hon och lade huvudet på sned.

"Vad vill du veta, de flesta vet allt om mig." log jag.

"Grundlagt, jag vet inte så mycket, jag hatade dig före vi träffades." rodnade Savannah.

"Okej, jag föddes den 1 mars 1994 i Stratford med min mamma jag var alltid ensambarn tills Jazzy och Jaxo föddes för några år sedan. Min mamma heter Pattie och mina bästa vänner är Ryan och Chaz och Scooter, min manager fann mig på YouTube när jag var 13 och det var han som fick min karriär igång. Det finns mycket att berätta men du är nog inte intresserad av det, nu är jag intresserad av dig, berätta om dig." log jag.

"Okej, jag föddes den 30 maj 1994 i Paris i Frankrike. Jag har nästan hela mitt liv bott med min syster Alicia och mina föräldrar. Båda mina föräldrar jobbar som advokater och därför är vi väldigt rika. Vi har ett enormt hus. Tidigare innan jag fyllde 14 var jag flickan som hade högsta betyg och hade totalt kontroll över mitt liv. Allt var perfekt. Vi hade en hundvalp och vi var en perfekt familj. Men veckan inna min fjortonde födelsedag var jag och min stora syster Alicia med i en bilolycka. Alicia var 18 så hon fick köra bil. En man körde mot rött ljus och körde rakt in i den sidan av bilen där Alicia satt. Alicia dog omedelbart och jag klarade mig med någar få skador. Mina föräldrar sörjde mycket och jag började gå på droger med nya vänner. Jag lämnade alla mina gamla vänner och jag träffade Stacey, Lauren och framför allt Catelynn och mitt ex Johnny. Jag låg med alla, festade, skolkade och drogade. Det var min nya vardag och mina betyg bara sjönk. Till sist gick det för långt och de skickade mig hit och då träffade jag dig. Jag hamnade i trubbel här också för jag ville ge tillbaks till mina föräldrar för att de skickat hit mig men då var jag nära döden och nu när jag äntligen börjat hamna på rätt spår tillbaks till mitt liv som det var innan Alicia dogså dyker nästa mörker upp." sad Savannah.

Jag hade aldrig vetat att Savannah haft en syster som hette Alicia. Men Savannah hade verkat kommit över sin systers död för hon berättade utan att behöva kämpa mot tårarna. Jag var stum efter Savannahs berättelse.

Savannah kramade om mig och så somnade vi bredvid varandra sedan.


Nästa dag vaknade jag till pannkakslukt. Jag steg upp för att gå till köket och mötte Savannah komma ut ur duschen springande utan kläder.

"JUSTIIIN!" skrek hon och vände sig om för att springa tillbaks in i badrummet.

"Ursäkta!" hojtade jag och vände mig hastigt om.

Jag hörde en dörr smälla igen och jag sa tyst för mig själv: "Jag är inte van vid att det dyker upp nakna tjejer i mitt hus på morgonen."

Efter frukosten satte vi oss med Kenny på väg mot sjukhuset igen.


~Savannah Courtney's perspektiv:~

Jag höll Justins hand i min medan vi nervöst gick genom sjukhuskorridoren mot resultatsrummet för att få mina provresultat. Jag hade på mig ett par jeans och en svart topp och en vit skjorta över och mitt fortfarande blöta hår hängde löst och så hade jag på mig mina vita låga converse.

Tio minuter senare kom en sköterska gåendes med en läkare efter sig.

"Savannah... Vi måste tyvärr meddela att du har cancer. Den värsta sorten, du kommer bara ha två månader tills döden kommer att komma fatt dig..." mumlade läkaren med provresultaten och räckte mig dem.

Jag bara brast ut i gråt och skrek rakt ut.

"JAG ÄR FÖR UNG FÖR ATT DÖÖÖ!!!!"

 

__________________________________________________________________________________________________

Så, nu vet ni, Savannah har cancer och kommer att dö, hon har ungefär 2 månader på sig, osv. Vilket betyder att hon kommer behöva Justin som mest nu.

Stay Tuned:D

K O M M E N T E R A ! ! !

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards