Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Episode 67: There's two more of them

Av Noveller om Justin Bieber - 14 juni 2014 14:11

Detta har hänt:

 ”Förlåt.” mumlade han och satte sig upp.

Jag satte mig upp bredvid honom.

”Det är okej.” mumlade jag och steg upp och började klä på mig.

”Stacey jag är verkligen ledsen!” sae han och steg upp och tog tag i min arm.

”Du, om Pixie någonsin kommer tillbaka får du tala med henne om detta. Hon hjälpte dig, hon vet hur du fungerar. Vi känner inte varandra så väl som ni två gör.” sade hon kort.

”Stacey snälla...”

”Vi måste tillbaka till Justin, han har det mycket svårare än vad vi har det just nu, kom igen.” sade jag och slängde kläderna åt honom innan jag gick.

____________________________________________________________________________________________________

 


Justin Bieber's perspektiv:


Idag var det exakt två veckor sedan Pixie försvann och jag hade nästan tappat hoppet helt om att hitta henne.

Jag vred på mig och fattade min mobil. Jag hade ett oläst meddelande. Jag öppnade det.

'Hej mr. Bieber

Jag måste meddela att

vi inte kan ha fulla polis-

trupper på sökande efter

Pixie längre. Från och med

nu minskar vi med hälften av

patrullerna.

//polismästare Bower.'

Jag suckade, detta sökande började bli allt mer lönlöst. Jag vred om väckningen till två timmar senare, nämligen nio och somnade om. Vid åtta väckte Stacey mig.

”Justin, stig upp! Sökandet fortsätter, varken Savannah eller Pixie hade viljat se dig ge upp.” sade Stacey och drog av mig täcket.

”Vi kommer troligtvis ändå inte hitta henne. Hon är nog död.” mumlade jag.

”Äh, vad har hänt med dig?” frågade hon och kastade kläder till mig.

”Bara insett sanningen.” sade jag likgiltigt.

”Lägg av.” sade Stacey surt och satte sig ned på sängkanten bredvid mig och räckte mig ett foto av mig och Savannah på när jag kysste henne. ”Kändes hon rätt för dig?” frågade hon.

”Jag trodde det.” svarade jag.

”Men?”

Jag skakade på huvudet.

”Träffade din livskärlek? Pixie Charlotte?” frågade hon.

Bara ljudet av hennes namn fick mitt hjärta att hoppa över ett slag.

”Du älskar henne. Skall du verkligen låta den kärleken sippra ut i sanden mellan dina fingrar?” frågade hon och räckte mig ett foto där jag kysser Pixie på kinden på den där galan. Hon var så vacker.

”Du har rätt.” sade jag och steg upp från sängen, klädde på mig och så lämnade vi huset.

Vi fortsatte sökandet men vi hade bokstavligen lätat efter henne i varje vrå och skrymsle i hela New York.

Poliserna i grannstäderna hade börjat läta efter henne nu men det tycktes vara lönlöst.

Stacey gick vid min sida och verkade vara på dåligt humör.

”Har det hänt något?” frågade jag.

”Nej, eller...” mumlade hon.

”Stacey?”

”Har du någon gång haft så ur uselt sex att du inte vet vad du skall göra för att du är så otroligt kåt?” frågade hon.

Jag blev aningen förvånad.

”Nej, inte egentligen.”

”Tur för dig, alltså jag var så otroligt kåt att jag trodde jag skulle dö och sedan har jag min kille som jag gillar väldigt mycket som är ur usel i sängen, han fick inte ens in den!” utbrast hon.

”Wow.” mumlade jag.

”Ja, och den enda som vet hur Isaac fungerar i sängen är...”

”Pixie?” avslutade jag.

”Ja.” svarade hon tyst.

Plötsligt ringde telefonen. Det var Diana.

”Hallå?”

Justin! De har hittat ytterligare ett offer som troligtvis är mördad av samma person som Newada, Colin och troligen Pixie!” utbrast hon.

”Hur vet du det?” frågade jag.

Minns du att Pixie berättade att när Newada dog så hittade hon en papperslapp i hennes jackficka där det stod en romersk etta och att när Colin dog att de hittat en tatuering vid hans vrist där det var en romersk tvåa?” frågade hon.

”Ja, men hur?”

Offret de nu hittat heter Jack Hudson och är vän med Ronald, Aiden och Juliette!” utbrast hon.

”Ronald, Aiden och Juliette? Aha, menar du Ronald Hughes?” frågade jag.

Ja, och Aiden är Ronalds bästa vän och Juliette är Aidens flickvän och deras vän Jack Hudson har hittats död, blå-gul slagen och skjuten i huvudet till döds samt sexuellt utnyttjad precis som både Newada och Colin blivit samt så hade Jack blivit skuren med kniv i armen och på det sättet hade mördaren ristat in en romersk trea!” sade hon med en aning äcklad ton.

”Usch, vad fruktansvärt!” sade jag tyst.

Mer eller mindre.” sade Diana.

”Pixie var vän med alla tre, inte sant?” frågade jag äcklat.

Ja, eller hon hängde ofta med Ronald och deras gäng så då var ju alltid Jack med och hon var vän med både Newada och Colin också.” sade hon. ”Hurså?”

”Förstår du inte? Mördaren var hela tiden ute efter Pixie, mördaren har tagit ifrån henne nära och kära för att skrämma henne för att till slut ge sig an henne. Det är bråttom, vi måste hitta Pixie!” sade jag och lade på.

Vi rusade iväg till polisstationen och jag sökte upp polismästare Bower.

”Det handlar om samma mördare säger ni?” frågade han.

”Ja, ser du inte sambandet?” frågade jag.

”Ja, särskilt detta med de romerska siffrorna.” sade han. ”Jag undrar vad det här är för ett äckel.” mumlade han.


Plötsligt ringde Bowers telefon och han svarade, det var på högtalare så både jag och Stacey hörde samtalet.

”Kan det vänta?” frågade han.

Det handlar om ytterligare ett mord, det är en tjej med håret avrakat på ena sidan och i avrakningen har någon graverat in den romerska siffran fyra.” sade kvinnan i andra änden.

Jag och Stacey såg på varandra.

”Hur ser hon ut?” frågade Bower.

Hon har ljusbrunt axellångt hår och rätt så smal och hon är gul-blå slagen precis som de övriga offren och så är hon sexuellt utnyttjad och så är hon skjuten till döds i huvudet.” sade kvinnan.

”Vem är hon?” frågade Bower slutligen.

Hon identifierades som Feliciah Maxfield.” sade kvinnan.

”Feliciah Maxfield? Var har jag hört det namnet?” frågade Bower fundersamt och började söka i pappren. ”Här. Jag tyckte ju det lät bekant. Hennes pappa satt inne för dråp för sju år sedan men släpptes tre år senare. Hon har en storassyster vid namn Cynthia Maxfield. Deras mamma lämnade dem som små.” berättade Bower.

Jag funderade en stund. Namnet Cynthia lät väldigt bekant.

”Skulle jag möjligtvis kunna få se en bild på Cynthia Maxfield?” frågade jag.

”Visst.” sade Bower och räckte mig ett fotografi på henne.

Det var hon.

”Känner du henne?” frågade han.

Jag nickade.

”Det är en av Pixies bästa vän och nu har den där jäveln tagit livet av hennes syster.” fräste jag surt.

Stacey lade en hand på min axel för att lugna mig.

”Vi ska ta den här sjuka jäveln okej?” sade Bower.

Jag nickade.

”Det ska vi!”


På kvällen var jag så trött och ville slippa alla de onda tankarna över det som hänt på sistone ett tag så jag stoppade på mig joggning kläder och sprang ut. Jag sprang till parken där jag, Pixie, Ethan och Mandy samt Louis varit första gången jag träffade Mandy. Jag sprang runt en dunge där jag kom in på en väldigt lerig väg. Jag stampade mig genom leran och stegade mig genom det då jag snubblade över något som jag trodde var en rot. Jag återfick kontrollen över mig och vände mig om. Det var mörkt så jag måste tände lampan i telefonen för att se bättre. Jag kisade och försökte att inte tro mina ögon. Jag gnuggade dem och kände mig för. Det var en fot, som ledde till ett ben-som jag snubblat över. Jag följde det och kom upp till en bar överkropp och kände kvinnobröst och lyfte på kroppen som var naken. Jag flyttade henne åt sidan och torkade lera ur hennes ansikte för att få en bättre syn på henne. Jag knyckte mig när jag såg vem det var. Jag kollade hennes puls, ingenting. Jag drog fram mobilen igen, slog 911 och snart var både ambulans och polis på väg.

Jag gjorde allt för att få henne att få puls, jag gjorde första hjälpen på henne framtills att polisen dök upp. Jag hittade ett märke, en liten tatuering vid hennes höftben, en romersk femma. Jag svor tyst. Tog av mig min jacka och lade den runt henne så alla inte skulle behöva se henne naken.

”Snälla. Vakna!” bad jag.

Snart var ambulansen och polisen på plats. Ambulansmännen rusade fram genom leran och lade upp henne på en bår och förde henne till ambulansen och lade andningsmask på henne och började försöka ge henne adrealinkickar för att vakna.

”Hon har inte varit död allt för länge!” meddelade en ambulansman till en annan.

”Du hittade henne?” frågade Bower som dök upp vid min sida.

”Ja, jag hittade Pixie.” mumlade jag och torkade några tårar innan jag hoppade med i ambulansen till sjukhuset.

_________________________________________________________________________________________________

Kommentera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards