Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 12 juni 2014

Episode 66: Where the hell is she?!

Av Noveller om Justin Bieber - 12 juni 2014 20:07

Detta har hänt:

”Polisen!”

”Det är Justin Bieber jag vill anmäla en försvunnen arton åring vid namn Pixie Charlotte som försvann på söndag kvällen efter åtta.”

 

Efter det började lätandet. Det sattes ut spårhundar till undsättning och det körde polisbilar i hela New York för att läta efter Pixie. Var fan var hon? Det måste ha hänt henne något. Vi hade ringt hem till Ethan och frågat om hon hade kommit hem till Grönland men de hade svarat nej.

 ”Vi har fått upp ett spår!” utbrast en polis med hund som sniffade sig fram till en trottoarkant som man såg torkat blod på. De tog ett prov på det för att se ifall det var Pixies blod.

Vad hade hänt henne egentligen? Var hon ens vid liv?

_________________________________________________________________________________________________

 

 

När jag vaknade en morgon så sneglade jag på telefonen som visade en vecka in i december. Det hade passerat en vecka och tre dagar sedan Pixie försvann spårlöst och idag skulle det bli ytterligare en dag då man sökte genom hela New York. Jag saknade henne oerhört mycket men för var dag som gick började jag få allt svårare att tro att vi skulle hitta Pixie.


Ethan hade åkt från Grönland till New York för att hjälpa till att söka upp sin bästavän. Han var lika orolig som vi andra och Pixies moster fick stanna hemma i Grönland för att ta hand om Mandy och Louis som fortsättningsvis inte visste att deras mamma var försvunnen, det var tänkt att om vi hittade Pixie död skulle vi berätta sanningen men om vi inte hittade henne snart skulle vi bli tvungna att berätta det för dem ändå. Jag vände på mig och med mig i dubbelsängen sov Stacey och nere på golvet bredvid sängen sov Ethan och Diana och ute på soffan i vardagsrummet sov min mamma. Vi alla hade sovit så här hela veckan när vi steg upp tidigt för att söka Pixie och kom hem sent så var det lättast att alla sov på ett och samma ställe och det här hade fungerat bra.


Jag steg upp och gick ut i köket för att koka kaffe och tillagade frukosten innan jag väckte upp de andra. Vi åt och gjorde oss klara innan vi hoppade in i en bil som körde oss till stället där vi slutat senast slutat leta på igår och fortsatte. Det gick polispatruller runt med hundar omkring i parkerna.


Vid femtiden åkte vi till en restaurang för att få mat i oss. Vi beställde alla pizza.


Plötsligt öppnades dörren till restaurangen och in kom Isaac. Han kom fram till vårt bord och kysste Stacey innan han slog sig ned bredvid henne.


”Inget nytt?” frågade han dystert.


Alla skakade på huvudet. Vi åt under tystnad då en flicka i fjorton års åldern dök upp vid min sida.


”Hej, mitt namn är Fawn och jag är ett stort fan, det har jag alltid varit till och med under dina mörka stunder och jag har aldri varit orolig för dig, tills Pixie försvann. Jag hoppas att ni hittar henne snart och att hon är vid liv. Hon kommer att leva och ni kommer att leva lyckliga i alla era dagar, bara du vågar tro på det själv. Okej?” log hon och räckte mig ett guldhalsband med ett hjärta hängandes i. ”Jag har märkt att Pixie alltid bar en sådan här kedja så jag ville ge dig en sådan för att hålla den nära ditt hjärta och att inte ge upp hoppet för att hitta Pixie.” log hon.


Jag tog emot den och granskade hjärtat, det var så vackert och det var sant. Pixie bar alltid ett sådant halsband.


”Tack så hemskt mycket.” log jag och kramade om henne. ”Vill du ta en bild?” frågade jag.


”Nej, huvudsaken är att man idol mår bra, inte att jag får en bild tillsammans med honom.” log hon och kysste mig på kinden innan hon gick sin väg.


”Wow, jag visste inte att du hade så lojala fans.” sade Stacey imponerat.


”Det finns av alla dess sorter.” log jag och lade kedjan i bröstfickan som låg mot mitt hjärta, precis som fanet sagt att jag skulle.


Vi gick och letade efter Pixie i alla hörn resten av kvällen och vid elva var det så mörkt så vi drog oss hemåt.


Jag låste mig in i sovrummet ensam och de andra satt i vardagsrummet. Jag började gråta, jag kunde inte hjälpa det. Pixie var försvunnen och jag hade ingen aning var hon befann sig och fastän jag försökte hålla förtroendet uppe för att Pixie levde fanns det ändå någonting som ständigt fick mig att försöka inse att Pixie var borta föralltid.


”Justin, är allt okej?” det var min mamma.


”Ja.” mumlade jag.


”Det vet jag att du inte är. Öppna!”


Jag steg upp och gick till dörren och låste upp den. Hon steg in och jag låste dörren efter henne. Vi gick till min säng och satte oss ned.


”Jag saknar henne så mycket att det gör ont.” mumlade jag och torkade några tårar.


”Det vet jag att du gör.” svarade hon och höll mig tryckt mot sitt bröst.


”Jag vet inte vad jag skall ta mig till utan henne.” snyftade jag.


”Hon kommer tillbaka, hon är den starkaste flickan jag känner och inte en gång att hon skulle ge efter. Hon klarar sig.” tröstade mamma.


”Den här gången är det annorlunda.” mumlade jag.


”Kanske men oavsett vad som hänt så gör hon så gott hon kan och hon vet att ni gör så gott ni kan.” mumlade mamma lugnt och sansat. ”Hon klarar sig.”




Ronald Hughes's perspektiv:




”Åh, gud, knulla mig hårdare, hårdare, åh gud, djupare för helvete, åh, vad skönt, hårdare!” skrek en blondin som kallades Veronica stönande.


Hon var så otroligt bra i sängen. Jag gick ännu djupare.


”Fy fan vad skönt!” hojtade hon och stönade högt.


Vi körde doggystyle och snart kom jag och jag gav ifrån mig ett ljudligt stön. Då öppnades dörren och in kom Aiden.


”Åh, förlåt.” hojtade han och såg bort.


Jag drog ut kuken ur henne och gav henne en klapp på hennes bak som tecken på att hon skulle gå.


Hon gav mig en sur blick innan hon tog sina kläder och drog dem på sig innan hon lämnade rummet.


Jag drog täcket över mig och lade mig ned i sängen.


”Ronald, bro, det hjälper inte att knulla bort smärtan, du saknar henne erkänn det istället.” sade Aiden likgiltigt.


”Sedan när har du blivit sådan romantiker?” frågade jag.


”Sedan jag insåg att jag älskar Juliette liksom allvarligt.” sade han kort.


”Wow.” mumlade jag kort.


”Du saknar henne oavsett vad du säger så har du känslor för henne och är orolig för hennes försvinnande.” sade Aiden.


”Visst.” mumlade jag kort.


”Jag skall ut med Juliette, ses ikväll.” sade han och gick.


Jag tittade efter honom när han gick. Han hade rätt. Jag var orolig för Pixie.




Stacey Donald's perspektiv:




Efter sökandet åkte jag hem till mig med Isaac. Det var tänkt att vi skulle ha sex första gången med varandra. Vi drog av varandra kläderna och han gav mig en lätt knuff ned i sängen och kröp upp ovan mig men sedan kom han inte längre. Han var nervös och visste inte vad han skulle göra. Jag särade benen och han försökte trycka sig in men han fick den inte att komma rätt.


”Kom igen, Isaac.” mumlade jag.


”Jag kan inte.” mumlade han och svettades.


Jag tog tag i honom för att hjälpa honom komma rätt.


”Förlåt.” mumlade han och satte sig upp.


Jag satte mig upp bredvid honom.


”Det är okej.” mumlade jag och steg upp och började klä på mig.


”Stacey jag är verkligen ledsen!” sae han och steg upp och tog tag i min arm.


”Du, om Pixie någonsin kommer tillbaka får du tala med henne om detta. Hon hjälpte dig, hon vet hur du fungerar. Vi känner inte varandra så väl som ni två gör.” sade hon kort.


”Stacey snälla...”


”Vi måste tillbaka till Justin, han har det mycket svårare än vad vi har det just nu, kom igen.” sade jag och slängde kläderna åt honom innan jag gick.

_________________________________________________________________________________________________

Kort och trögt kapitel. Blir så utan huvudpersonen, nästa blir bättre tro mig.

Berätta, vad tror ni?

Kommentera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards