Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Episode 62: They're dead

Av Noveller om Justin Bieber - 6 juni 2014 18:38

 Detta har hänt:

”Jag lovar!” sade jag och kramade om henne och torkade några tårar då Andreas dök upp i dörröppningen som tittade förvånat på oss.

”Ta hand om varandra, du har valt en bra tjej, Andreas.” log Chamille och torkade några tårar.

 

Efter besöket så kände jag mig så nere så jag åkte på en fest till en Ashley. Ashley mötte mig direkt och Newada var henne direkt i hälarna.

”Tjena.” log jag och kramade om dem.

”Tja.” log båda två.

Jag gick raka vägen till baren och började dricka då Colin dök upp. Han var redan stup full.

”Jag är så redo att bli av med min oskuld ikväll!” utbrast Colin.

Efter en hel del starka drinkar hamnade jag i säng med Colin. Jag var riktigt full och minns inte riktigt vad som hände.

Det enda jag minns var att kläderna åkte av och att jag sugit av Colin och att vi sedan luggit med varandra.

________________________________________________________________________________________________

 


När jag vaknade, låg jag bredvid någon. Jag sträckte på mig och vände på mig och kunde se blont, rufsigt hår. Killen låg på mage, utan täcke på sig, naken. Vilket jag också var.

”Fan.” mumlade jag och kunde skymta Colins ansikte.

Jag reste mig upp med täcket runt mig och sökte upp mina kläder och klädde på mig, tvättade bort sminket och väckte upp Colin.

”Colin?” viskade jag.

”Pixie?” frågade han trött och såg förvånat upp på mig, sedan märkte han att han var naken och drog täcket om sig. ”Vad hände?” frågade han.

”Vi låg med varandra.” mumlade jag.

”Va? Fan. Okej... Jag som skulle vänta på rätt tjej, inte för att du inte... Äum, jag menar...” sade han nervöst.

”Colin? Ta det lugnt okej? Jag vet vad du menar, detta var inte något jag strävat efter heller, vi glömmer det och lägger det bakom oss okej?” frågade jag.

Han nickade. ”Ja.”

”Okej. Här.” sade jag och kastade hans kläder till honom.

Han log. ”Tack.” sade han.

”Ses.” sade jag och log innan jag gick ut genom dörren och stängde den efter mig.

Jag gick raskt ned för trappan och var på väg mot hallen då jag fick syn på Newada som låg i en sittande ställning mot en vägg med blod rinnande längs huvudet och en stor blodpöl på golvet under henne.

”Newada?!” skrek jag och sprang mot henne och gick ned på huk bredvid henne och försökte få kontakt med henne. Hon var blå, gul slagen.

Jag lade ned Newada på golvet och ligga, drog fram telefonen ur fickan och ringde alarmcentralen.

”Larmcentralen!”

”Jag är Pixie Charlotte och en flicka har kollapsat och har blod som rinner ned från hennes huvud och är blå-gul slagen och jag får ingen kontakt med henne.” mumlade jag. ”Fan...” mumlade jag när jag kollade hennes puls. För några sekunder sedan hade hon svag puls men nu...

”Tack, har hon någon puls?”

”Hon hade för några sekunder sedan men nu känner jag ingenting!” utbrast jag.

”Ambulans och polis är på väg!” meddelade de innan de avslutade samtalet.

”Kom igen Newada!” skrek jag och började göra första hjälpen på henne.

”Vad är det för oväsen?” frågade Ashley när hon kom gående.

”Jag får inte kontakt med henne!” skrek jag.

Ashley fick syn på Newada och började gråta.

”Vakna Newada, vakna!” skrek Ashley.

Snart var ambulansen där och försökte hjälpa Newada. Det hjälpte inte, hon var borta.

När ambulansen åkte iväg hade hon en duk draget över sin kropp. Polisen började förhöra oss.

Jag besvarade frågorna, av det jag visste, när jag hittat henne och så vidare men det var allt jag visste, jag visste ju inte vad som hänt henne. När jag var på väg att gå så fick jag syn på Newadas jacka som hängde över en stol, ingen polis hade rört den ännu. Jag tog upp den och då föll en liten papperslapp ur den. Jag plockade upp den från golvet och läste den. ”I” En romersk etta.

”Vad betydde det?” frågade jag mig själv tyst, jag lade tillbaka jackan och tog papperslappen och lämnade sedan huset. Jag tog en taxi till internatet och ringde till Ethan i bilen.

Hej Pixie.” sade han glatt när han svarade.

”Hej, skulle du vilja komma med barnen till New York idag? Justin har blivit bekräftad delad vårdnad över Mandy nu och skulle gärna träffa sin dotter.” sade jag.

Visst. Har ledig helg från jobbet och både Mandy och Louis saknar dig jätte mycket.” sade han.

”Bra, jag saknar dem också, men vi ses ikväll då.” svarade jag.

Ja, hejdå.”


När det blev kväll åkte jag till flygplatsen för att möta Ethan, Mandy och Louis. När jag fick syn på de små barnen som kom springande emot mig började jag gråta. Ethan bar deras väskor och jag mötte barnen och kramade om dem hårt. Efter det kramade jag Ethan innan vi tog en taxi till Justins hem.

Vi knackade på och han öppnade, när han fick syn på Mandy fick han tårar i ögonen och det såg ut som om hela han lös som en stor sol.

”Kom in.” log han och vi alla gick in.

”Hello daddy.” försökte Mandy på knaglig engelska.

”Hello Mandy.” log Justin.

Mandy kramade om Justin. Vilket fick Justin väldigt osäker innan han omfamnade Mandy. Mandy var klädd i en vit klänning och så hade hon klippt pannlugg åt sig så låg hennes långa bruna hår platt. Lika söt som vanligt. Louis var klädd i jeans och en röd skjorta och håret som var rufsat uppåt.

Jag var klädd i ett par tunna svarta tights, ett var svarta shorts, en grå mönstrad navelskjorta och en blå scarf samt ett par vita sneakers och håret var utsläppt och så var jag enkelt sminkad och en ljusgrå munkjacka knuten runt midjan.

Plötsligt knackade det på dörren och in kom Diana, hon var klädd i ett par blåa, repade jeans shorts och en senapsgul topp och en svart kofta samt ett par jeffrey campbell och håret var utsläppt.

”Hej!” utbrast jag och gick fram och kramade om henne. ”Diana, det här är mina två barn, min dotter Mandy som jag har tillsammans med Justin och min son Louis.” presenterade jag dem.

”Gud de är söta!” utbrast hon och gick fram och hälsade på dem.

”Och det här är min bästa kill kompis från Grönland, jag har känt honom sedan vi var små nämligen Ethan, Ethan, Diana.” presenterade jag dem för varandra.

”Trevligt att träffas.” log Ethan och skakade hand med Diana. Hon log.

”Ja.”

Jag tittade lite misstänksamt på Ethan, jag kände igen den där blicken, det var den han brukade ge mig.


En stund senare satt vi alla samlade runt Justins matbord med mat serverad på tallrikarna framför oss och tuggade i oss av maten.

”Så hur länge stannar ni?” frågade Diana med uppmärksamheten riktad mot Ethan.

”I ett par dagar.” svarade han och log mot henne.

Justin såg på mig när han märkte stämningen mellan Ethan och Diana och log litet och såg på dem igen. Jag höll fnittret inom mig och log mot honom.

”Mamma, ja tappa gaffel golvet.” sade Louis med avhackad grönländska.

”Mamma, tar upp den.” svarade jag på grönländska vilket fick Justin att le när jag böjde mig ned och plockade upp gaffeln, sköljde av den och räckte den tillbaka till Louis.

”Mamma, vad är det med Ethan och hon?” frågade Mandy och eftersom hon sade det på grönländska så förstod bara Ethan det. Han skrattade lätt till Mandy och skakade på huvudet.

”Farbror Ethan håller på att bli kär.” log jag.

Mandy log stort och tittade förundrat på Ethan och Diana.

Ethan log och mötte min blick. Jag blinkade åt honom medan Justin och Diana som bara förstod engelska såg förvirrade ut och försökte förstå vårt kroppspråk.

”Vad?” frågade Diana.

”Jag berättar sedan.” log Ethan mot henne.

”Okej.” log hon misstänksamt.

Jag mötte Justins blick som tittade lite förvirrat på mig. Jag skakade lätt på huvudet och log mot honom. Han besvarade leendet.

”På samma sätt som Ethan och hon ser på varandra ser mamma och pappa på varandra.” sade Mandy på grönländska.

Jag tittade på Mandy med stora ögon och blev knallröd om kinderna. Ethan sneglade mot oss och tittade på mig sedan började han småskratta.

”Det är riktigt irriterande när jag inte förstår vad ni säger.” mumlade Diana.

Justin nickade instämmande.

”Jag berättar senare.” mumlade jag till Justin innan jag började plocka bort tallrikar från bordet. Då telefonen ringde. Jag tog upp telefonen. I rutan lyste Jays namn. Jag hade talat med Jay en gång och då var det för att Colin hade tappat sin telefon så för att nå Colin kunde jag använda mig av Jays nummer, kanske Colin hade tappat sin telefon igen.

”Hallå?” frågade jag.

Jag hörde någon hulka.

”Är det här Pixie Charlotte?” frågade någon.

”Ja.”

”Det är Jay, Colins vän, jag är ledsen men Colin har blivit skjuten, han är död.” hulkade Jay.

”Vad?” flåsade jag. Jag tog stöd av diskbänken, alla tittade på mig.

”Det är sant, någon skjöt honom, du skall komma till polisstationen.” hulkade han igen.

Jag lade handen för munnen i chock.

”Jag kommer.” svarade jag.

”Jag måste gå, Justin och Ethan ta hand om barnen, okej?” sade jag.

De nickade oroligt.

Justin följde mig till dörren.

”Pixie vad har hänt?”

”Först blev Newada skjuten och nu blev Colin det.” mumlade jag innan jag rusade ut genom dörren.


Maria Courtney-Mcpherson's perspektiv:


Jag gick av och an i vardagsrummet och muttrade.

”Maria älskling, skall du inte komma och lägga dig?” frågade Lloyd innifrån sovrummet.

Våra barn, Lachlan åtta år, Emma sex år och Fabian tre år, hade redan gått och lagt sig.

”Jag kommer!” meddelade jag och fortsatte stampa omkring av och an i vardagsrummet.

Jag gick och kokade en kopp hett té och gick och satte mig ute på verandan och drack av téet. Jag suckade. Det hade varit mer än tio år sedan jag talat med mina föräldrar senast och att tala med dem idag hade inte varit något lugnande precis, det hade varit ett helvete.

”Maria gumman, kom in och lägg dig nu.” försökte Lloyd igen.

Jag mötte hans blick.

”Okej.” sade jag och log när han böjde sig ned och kysste mig på läpparna innan vi gick in igen.

_________________________________________________________________________________________________

Nu är det några ynka kapitel kvar innan det blir fullständigt kaos. Vad tycker ni så här långt och vem tror ni att den där Maria är egentligen?

Kommentera.

 
 
Ingen bild

belieber 1

6 juni 2014 22:27

Guuud ja längtar ti nästa! Ja vill sååååååå veta vem som ligger bakom morden på dom!!! Skiiit najjs skrivit! När blir jb o pc tsm? ???? :D

Noveller om Justin Bieber

7 juni 2014 09:07

Tack! Jag kan säga att det är mindre än 10 kapitel kvar tills de blir tillsammans. :)

 
Ingen bild

Mia

7 juni 2014 09:04

Du har så mykky drama, de e skit nice!Kan int vänta tills vi får reda på vem de e som mördat Nevada o Colin. Älskar de<3 Meeeer<333

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards