Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Episode 24: I'm sorry that i wasn't good enough for you

Av Noveller om Justin Bieber - 21 april 2013 20:21

 Previous:

Samt ett par röda klackskor. Sedan sminkade jag mig fönade och plattade håret innan jag ringde en taxi igen som tog mig till galan. Taxin stannade utanför och jag öppnade dörren och steg ut. Jag trängde mig genom folkmassorna när jag fick syn på Justin tillsammans med Stacey, precis som de sagt. Då ringde Justins telefon och han svarade. Jag såg hur oron spred sig över hans ansikte och hur han såg nervös ut. Sjukhuset hade säkert märkt att jag var borta nu och de sökte mig.

Då tog jag min chans och klev upp på röda mattan och papparazzina blev galna och började ropa mitt namn.

"Savannah, vad gör du här?" "Var inte du på sjukhuset?" "Hur mår du?" "Är du tillsammans med Justin fortfarande?" "Vem är tjejen som Justin är här tillsammans med?" "SAVANNAH!" Jag log glatt mot kamerorna och svängde sakta huvudet om och mötte Justins blick. Han hade enorma klot till ögon likaså Stacey och de bara glodde på mig och jag log och blinkade mot Justin innan jag började gå upp mot honom.

"Du bjöd mig ju hit Justin, trodde du att jag skulle gå misste om en sådan chans." log jag med ena ögonbrynet höjt.

_____________________________________________________________________________________________________

 

~Justin Bieber's perspektiv:~

"Savannah, hur i?! Hur i helvete kan du vara här? Och hur kan du stå på dina ben?! Läkarna sa..." började jag innan jag blev avbruten.

"Jag vaknade, reste mig upp och tog mig hit. Det är väll inte så underligt, det är ju så de flesta gör right?" log hon. Det var inte ett sådant där gulligt Savannah leende utan ett falskt-elakt leende.

"Savannah, du måste ta dig tillbaka till sjukhuset!" kontrade jag.

"Varför? Du ville ju ha mig här, det sade du när du bjöd hit mig och nu är du här med min bästa vän, Stacey. ÄR det schysst?" fråade hon och jag såg hur hennes käkar spändes, hon var ursinnig.

"Savannah, du måste till sjukhuset! Du är sjuk, jag riskerar inte att du faller ihop här på röda mattan!" sade jag argt.

"Glöm det." sade hon.

Jag såg på Stacey som skakade trött på huvudet åt Savannah innan jag vinkade åt mig några livvakter som kom och bar iväg Savannah bak. Jag och Stacey följde med och jag ringde sjukhuset. Ungefär tio minuter senare vek ambulansen in och tog med sig Savannah till sjukhuset. Hon hade fallit ihop bakom och hade sett lika livlös ut som hon hade gjort när hon legat i sin sjukhussäng. Vi åkte med till sjukhuset och läkarna tog prover på Savannah vad som hade fått henne att kunna resa sig upp och kunnat gått utan problem. Det visade sig vara en -enegrikick.- Efter allt som Savannah opererats för hade Savannah vaknat och mått hur bra som helst som om hon vore frisk. Men läkarna sade att nu när hon somnat in igen kunde det ta upp till två dagar innan Savannah skulle vakna igen. Då skulle hon troligtvis inte minnas någonting från galan. Vilket var tur. Då skulle hon inte kunna gå heller utan vara rullstolsbunden de sista veckorna av sitt liv.


Tre dagar hade passerat när jag återvände till Stratford efter en tv show i Los Angeles som jag hade varit och gestat på. Jag hade tagit en taxi och åkt raka vägen till sjukhuset. Savannah hade inte ännu vaknat och Stacey hade varit och hälsat på henne varje dag.

Jag gick in i sjukhusrummet och satt mig ned på stolen intill hennes säng. Jag måste ha slumrat till eller något för när jag vaknade låg någon och pajade handen försiktigt över mitt hår. Jag ryckte till och ryggade bakåt och möttes av ett välbekant ansikte-Savannah.

Hon log ett livlöst leende, men hon var den gamla Savannah igen, inte den som kommit till galan och betett sig som ett svin. Hon hade stora svarta påsar under ögonen men hennes mörkbruna ögon riktade sig mot mig och såg lika kärleksfulla ut som de alltid gjort.

"Savannah..." mumlade jag.

"Jag är här..." svarade hon tyst och tog min hand i sin.

Jag svalde klumpen som bildats i halsen.

"Hur... Hur mår du?" frågade jag hest.

"Bra, förutom att jag inte känner mina ben. Läkaren berättade att mina ben var halft förlamade så jag känner dem inte längre, men det är okej, jag lever ju bara i ungefär två veckor till så två livlösa ben är mitt minsta problem..." log Savannah.

Jag fick tårar i ögonen.

"Jag älskar dig." sade hon tyst.

"Jag älskar dig med." svarade jag och kysste hennes hand.

Hon log.

"Förlåt." sade hon sedan.

"Förlåt för vad?" undrade jag.

"För att jag inte varit bra nog för dig. Du förkänar någon bättre än jag. Så lova mig en sak, du behöver baar lova mig en sak?" frågade hon med sina varma bruna ögon.

"Ja?"

"Att du hittar en du kan tillbringa resten av ditt liv med, någon att älska både fysiskt och psykist med. Någon, som jag aldrig kunnat bli även fast jag velat." sade hon med en menade blick på mig.

Jag nickade stumt.

Jag skulle aldrig hitta någon som Savannah, men jag önskade att jag verkligen någon gång i livet kunde hitta någon ny precis som Savannah sagt. Jag älskade verkligen Savannah mer än någonting annat men som Savannah sagt 'du förkänar att bli lycklig' jag hoppades att jag kunde bli det igen efter Savannahs död.

"Jag lovar." svarade jag och kysste henne.


~Savannah Courtney's perspektiv:~

En timme efter att Justin gått tillsammans med Alfredo för att äta på McDonalds hade Stacey kommit inrusandes.

"Hur mår du?" hade hon frågat.

"Bra, själv då?" frågade jag lika glatt.

"Suveränt, nu när du vaknat!" utbrast hon.

"Kan du hjälpa mig med en sak?" undrade jag.

"Vad som helst." svarade hon.

"Spela in meddelanden till personer och spela upp dem för rätt person på min begravning för dem. Det finns en del saker jag alltid velat säga dem. Tror du att du kan göra det för mig?" frågade jag.

"Om? Självklart!" tillade hon och tog upp sin mobil och tryckte upp spela in appen.

"Säg bara vilken person inpelningen är till först så kan jag skriva dens namn på inspelningen." sade hon och jag nickade till svar.

"Först, mamma och pappa." började jag. Hon nickade sakta och skrev in det som namn på den inspelningen innan hon frågade.

"Redo?" frågade hon.

Jag nickade och hon tryckte på >>play.

"Jag vet inte riktigt hur eller var eller med vad jag skall börja men jag börjar med att säga förlåt. Förlåt för det jag ställt till med, det finns inget i världen som jag ångrar mer än det. Alla drogerna, alkoholen, tobaken, festerna allting var ett totalt misstag. Mamma när jag skickade meddelandet till dig den kvällen så menade jag vart enda ord. Men jag förstår om du inte trodde på mig, så mycket som jag ljugit under alla dessa år. Pappa förrästen jag känade in lite pengar här i Kanada och jag köpte en helt ny äkta persiskmatta åt dig så den är hemma och väntar på dig när du kommer hem. Förlåt för att jag inte var bra nog för er, jag älskar er oavsett vad och jag vet att jag inte nådde upp till de förväntningarna ni hade av mig som ni fruktat bara för att Alicia hadde dem. Förlåt för att jag var ett misstag, en missbrukare och en hora förlåt för allt. Jag älskar er och kommer aldrig att glömma er. Puss och kram er Savannah." Stacey tryckte av inspelningen och såg mig djupt i ögonen. "Det där var verkligen djupt Savannah." Jag nickade.

"Mina föräldrar förkänar det." sade jag tyst.

"Så vem vill du ta nu?" frågade Stacey.

Jag funderade en stund.

"Eller hur att du redan spelat upp inspelningen vi spelat in för Justin?" frågade jag och log mot Stacey. Hon blev knallröd och visste inte riktigt vad hon skulle göra.

"Ja." mumlade hon.

"Gissa det, man såg det på hans min idag. Men vi spelar in en ny åt honom nu så Justin." log jag.

Hon log svagt tillbaks och skrev in hans namn och tryckte på >>play.

"Jag vet att detta är den andra inspelningen du får höra av mig men jag lovar att det kommer att bli den sista. Du förkänar också att få gå vidare och sörja ifred utan att jag springer dig hack i hälarna med inspelningar av min röst. Du betyder mer än ord kan beskriva för mig och om jag hamnade välja mellan mat eller dig skulle jag definitivt välja mat. Haha gulle nej jag skämtar. Jag skulle välja dig. Oavsett vad. Jag älskar dig och det kommer jag alltid att göra. Men fastän jag är borta så ska du gå vidare okej? Du ska gå vidare med huvudet högt hitta en du kan skaffa familj med och leva lycklig med i alla sina dar med. En kvinna med hjärta av stål, vacker, och är beredd att göra vad som helst för att finnas och älska dig varje sekund av hela era liv. Fastän du inte kommer att se mig kommer jag sitta där uppe och vaka över dig som en hök om att du ska hitta en att älska hela livet. Din absoluta true love. Du vill ha familj, så kom igen, skaffa familj. Va dig själv, den du alltid varit och låt inte något av mina idiotiska idéer komma in i din hjärna, du betyder allt för mig och du betyder allt för dina fans och du har din karriär, det är inte värt att slösa bort sina tid på de mest dummaste sakerna jag gjort. Du betyder allt för mig Justin och jag vet att jag inte varit den mest tillfredställande personen. Men jag har alltid älskat dig ändå, no matter what. Så lova mig nu älskling, inom två år efter min död så ska du ha hittat någon som du kommer att älska livet ut, något som jag aldrig kunnat fastän jag velat, jag skulle bara förvärrat allting. Förlåt. Jag älskar dig. Puss Savannah." Och inspelningen avslutades.

Stacey såg på mig med tåriga ögon och skulle just börja spela in den tredje inspelningen när vi blev avbrutna av att Justin kom inrusade och berättade att sjukhuset brann och det måste evakueras. Då minsann kunde ni gissa om jag blev galen-jag hade ingen rullstol i närheten, hur skulle jag kunna ta mig ut?

__________________________________________________________________________________________________

Och det var kapitel 24, 25 kommer så snart som möjligt. 5 dar kvar till Justin Biebers konser kan inte vänta längre så taggad:DD

KOMMENTERA!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards