Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Episode 22: Die now or later?

Av Noveller om Justin Bieber - 18 april 2013 17:05

Previous:

"Tidigare denna kväll, upptäcktes ingen mindre än Justin Biebers flickvän- Savannah Courtney i Cypern på en bar med sin vän. Senare samma kväll lämnade hon baren kyssandes med en okänd kille. Kan detta vara slutet på Sastin eller börjar på något nytt med Savannah och en okänd? Verkar iallafall som om fru Courtney kan grejen med att vara otrogen mot herr Bieber. Vad tror ni?" När kvinnan slutat tala satt jag som förstelnad i  sätet och lutade mig framåt och bankade förfärat mot ratten medan tårar började bildas i mina ögon. Min Savannah, var otrogen...


Och vore det inte nog med det så börjades det spelas Rihannas -Unfaithful i radion efter det samtidigt som min telefon  ringde- Savannah, ja knäppte av samtalet.

_____________________________________________________________________________________________________

 

Jag satte mig frustrerat ner på soffan och slog på tv:n till min förfasan kom det på nyheterna samma sak som kommit på radion för ungefär 15 minuter sedan. Jag stängde av tv:n när jag fick ett samtal från Scooter.

"Ja, du har sett nyheterna och nu säger du 'vad var det jag sa?'" mumlade jag i luren.

"Ja Justin, jag såg nyheterna, men det är vårt minsta problem just nu, Savannah ligger på sjukhuset." Mitt hjärta tog ett litet skutt i bröstet. "Hon är döende Justin, hon kan dö när som helst, annars måste hon göra en väldigt allvarlig operation, som ändå kan leda till döden ifall hon inte klarar operationen." Mitt hjärta, bokstavligen stannade. Savannah, lågpå sjukhuset och kunde dö ifall hon inte gjorde operationen men hon kunde även dö ifall hon inte klarade sig genom hela operationen.

"Justin?" hörde jag Scooter säga.

Jag tappade kontrollen över mig själv och telefonen föll till golvet.


1 timme tidigare:

~Stacey Donald's perspektiv:~

Chocken som hade brutit ut när jag sett Savannah ligga och grovhångla med en okänd kille över sig och halft avklädda hade min reaktion varit:

"SAVANNAH?!?! VAD I HELSIKE?! DU HAR POJKVÄN, DU VET ATT DU ÄR OTROGEN NU VA?!" skrek jag. Killen hade tittat förskräckt på mig rotat ihop sina saker och sprungit ut ur rummet.

"Är du inte riktigt klok?!" utbrast jag.

"Äh, ingen kommer att få reda på något." hade Savannah svarat. Jag hatade det, när hon uttalade sig så där.

"Skämtar du eller? Du är känd som Justin Biebers flickvän Savannah, folk snackar, snart är det i radion, över internet och i tv:n! När Justin får reda på detta kommer han att brista! Fattar du inte vad du har gjort?!" skrek jag igen.

Hon hade tagit sin telefon för att ringa till Justin, men han hade lagt på och sen hade hon suttit där stum och inte sagt ett ord.

Då verkade Savannah börja fatta när hon plötsligt lade handen för huvudet. Så började hon vingla till och föll ned från sängen ner på golvet och började hosta kraftigt och kippa efter luft.

"Savannah!" skrek jag förtvivlat och rev upp telefonen ur jackfickan och ringde 911. Snart var Savannah totalt medvetslös. Jag fick ingen kontakt med henne överhuvudtaget.

Tio minuter senare var ambulansen där och förde henne till sjukhuset. Jag berättade för dem vad som hänt och att Savannah lider av en cancer, som är obotlig och kommer att dö inom en och halv månad. Ambulansmännen såg misstänksamma, vi åkte till sjukhuset när beskedet kom.


En läkare kom fram till mig.

"Savannah, kommer dö..." började läkaren.

"Neeeeeeeeeeeeeeeej!" skrek jag rakt ut.

"Om inte hon gör en väldigt svår operation, men det är ända hoppet, men det är inte säkert att hon klarar operationen, då dör hon iallafall. Men om hon inte gör operationen dör hon nu oavsett vad." förklarade läkaren.

"Kommer operationen förlänga hennes liv också?" frågade jag hoppfullt.

"Nej, och hon kommer att bli rullstolsbunden efter detta." fortsatte läkaren.

Jag svalde hårt medan tårarna rann frustrerat ner längs kinderna.

"Jag skall bara ringa ett samtal." meddelade jag och plockade fram telefonen ur fickan och ringde Scooter.

Jag berättade allt för honom och han skulle ringa Justin på direkten.


Fem minuter senare ringde telefonen och jag svarade, det var Justin.

"Gör operationen!" utbrast han så fort jag svarat.

Jag vinkade åt läkaren som kom närmre.

"Gör operationen!" meddelade jag och han nickade innan han samlade kirurg personal i ordning för operation.

"Du vet väll att Savannah blir rullstolsbunden ifall hon överlever operationen?"

"Jag vet, men det är värt det, ifall hon överlever." han lät så sorgsen. "Är det sant att hon var otrogen mot mig?" frågade han sen. Jag tyckte så synd om honom.

Jag nickade fast jag visste att han inte kunde se det, "ja. Men hon var full så hon visste inte om vad hon gjorde."svarade jag.

"Jag älskar henne så mycket." mumlade han.

"Jag med. Hon har aldrig haft det lätt." svarade jag sorgset medan jag satte mig ned på en stol i väntrummet.

"Men oavsett om Savannah klarar sig eller inte, så lämnade hon ett meddelande till sig tidigare idag på planet på väg till Cypern." berättade jag. Jag vet att Savannah inte hade velat att jag skulle berätta det än men det skulle kanske få Justin att må bättre för stunden iallafall.

"Vad då?" frågade han misstänksamt.

"Vänta lite." sade jag och sökte upp inspelningen som vi fixat medan vi hade packat upp alla våra saker tidigare samma dag i hotellrummet. Jag tryckte på >>play och inspelningen spelades upp.

"Min dröm gick i uppfyllelse Justin, när jag träffade dig. Jag kanske inte alltid visade det, men innerst inne inom mig var det något som växte inom mig som jag aldrig känt förut-hopp. Du fick mig att hoppas på att allting skulle bli bra efter beskedet med cancern. Du fanns där för mig i vått och torrt. Jag vet att jag inte gjorde det, kärlek och tro, har aldrig varit min starka sida-förlåt för det. Men fast jag är borta betyder inte att jag inte vill att du skall gå vidare, för det är precis det jag vill. Jag vill att du hittar en tjej, pålitlig, snäll, vacker och som du verkligen kan reletera till och känna dig trygg hos. Något som du aldrig kunnat med mig. Jag kommer att se på dig uppifrån varje sekund av varje dag och se varje framsteg du gör i livet. Jag kommer le av stolthet och se hur du gifter dig med ditt liv-kärlek och skaffar en familj. Jag vill inte att du skall bli lämnad ensam bara för att jag är borta, jag gav dig inget av det, det den tjejen som är ditt livskärlek kommer att göra! Jag vill att du finner en att älska resten av dit liv. Precis som jag fann, en jag kunde älska hela mitt liv. Förlåt för allt jag ställt till med, som sagt jag kommer alltid att älska dig och jag kommer alltid finnas här för dig fastän du inte ser mig. Älskar dig puss. xx" Inspelningen var avslutad.

Jah hörde hur Justin snyftade till i andra ändan.

"Det kommer att bli okej Justin. Meddelandet var meningen att jag skulle spela upp på hennes begravning för dig men jag tänkte att det skulle glädja dig att höra hennes röst, men det gjorde det visst inte." mumlade jag."Förlåt."

"Nej det är okej, jag kan bara inte fatta att det är Savannah som sagt det där. Hon har aldrig varit så känslosam." mumlade jag.

"Nej, inte på utsidan, men på insidan är hon den raraste person som finns." svarade jag och log.


Två timmar passerade och jag och Justin hade suttit och talat i telefonen hela tiden så jag kunde meddela honom om beskedet direkt jag fått det.

Ytterligare 20 minuter senare passerade när läkaren slutligen dök upp. Han kom sakta gåendes mot mig och höll några papper i sina händer.

Han såg tyst på mig ett tag.

"Dog hon?" "Lever hon?" "Klarade hon operationen?" frågorna vimlade runt i huvudet när han slutligen öppnade munnen.

"Savannah överlevde. Men kommer inte ha någon kontakt med omvärlden på ungefär två veckor och hennes livstid har kortats av men cirka två veckor, vilket betyder att när hon fårr kontakt med omvärlden igen om cirka två veckor har hon en månad kvar i livet,  rullstolsbunden och hon måste ta det väldigt försiktigt." sade han.

Det var precis som min värld rasade samman. Så exakt kändes det.

___________________________________________________________________________________________________

Kapitel 22 här då alltså! Nu vill jag veta vad ni tycker! Kommentera och jag försöker fixa ett kapitel till tills imorgon! :)

K O M M E N T E R A ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards