Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Episode 57: Jealousy

Av Noveller om Justin Bieber - 20 maj 2014 15:11

Detta har hänt:


”Jag har sett hur du ser på henne. Jag har känt henne sedan vi var små. Jag har alltid varit kär i henne men hon har aldrig sett på mig på det sättet jag sett på henne. För en tid sedan bestämde jag mig att jag skulle ge upp och gå vidare, det är svårt, varje gång jag ser henne dras jag tillbaks. Jag har alltid sett på henne på samma sätt som du ser på henne nu. Du skall inte ge upp än. Hon kommer att falla för dig. Jag har känt henne så länge att jag vet när hon faller för någon. Hon har varit kär en gång förut och då slutade det med att hon blev våldtagen och misshandlad. Därför blir hon inte kär på det sättet, hon har svårt att binda sig. Men tro mig, när hon älskar dig, då vet du det. Ha tålanmod, det kommer, hon kommer att bli kär i dig, jag vet det. Hon ser på dig på det sättet jag alltid önskat att hon skall se på mig. Hon är ingen hora heller som folk dömer henne att vara, det är bara det att eftersom hon har svårt att binda sig så ligger hon ofta runt men hon gör det inte för att hon vill det, hon gör det för att hon söker närhet. Ha tålanmod, hon kommer att älska dig på det sätt du vill.” sade Ethan.

”Tack bro.” log jag och gav honom en brokram.

”Ta hand om henne.” sade han sedan.

”Jag lovar, ta hand om barnen.” sade jag.

”Jag lovar.”

_________________________________________________________________________________________________

 


Pixie Charlotte's perspektiv:


”Pixie?!” hörde jag någon ropa efter mig så jag vände mig hastigt om och fick se Colin komma springande mot mig. ”Hej, jag har pratat med min chef om dig, han skulle vilja att du kommer in i eftermiddag och sjunger för honom.” log Colin.

”Seriöst?” utbrast jag och kramade om honom.

”Ja.” sade han och omfamnade mig.

När jag öppnade ögonen kunde jag skymta Isaac titta mot oss. Jag släppte direkt på omfamningen.

Vi pratade en liten stund om vart jag skulle åka och så innan jag sedan gick till lektion.

Ethan hade åkt hem med Mandy och Louis tidigt imorse och jag saknade dem redan.

Jag var klädd i ett par blå jeans med rispor på samt en vit topp med svart spets och en grå kort kavaj utanpå och ett par svarta klackskor med röd klack och ett matchande rött läppstift och så hade jag allt hår i stora lockar och flyttat allt över till ena sidan.

Jag satte mig ned på min plats bredvid Marc. Då såg jag Ronald komma in genom dörren. Aiden gick intill honom med sin flickvän Juliette på andra sidan. Alla tittade mot mitt håll.

Ronald blev röd om kinderna och smålog och slog sig ned bredvid Isaac längst bak i hörnet. Isaac tittade surt på Ronald. De kom fortfarande inte något vidare överens. Jag vinkade till Ronald och Isaac men Isaac såg bara sur ut medan Ronald log stort. Jag suckade och vände mig om.

Det blev par arbete och jag arbetade tillsammans med Marc.

”Får jag fråga en sak?” frågade Marc och rodnade.

”Jag antar det.” log jag.

”Du har väl haft sex va?”

”Eh. Ja.”

”Så hur är det?” frågade han och var knallröd i ansiktet.

”Eh, nå, det är riktigt skönt.” sade jag kort och insåg sedan hur dumt det lät.

”Okej.” mumlade han.

Jag sneglade på Marc. Han var fortfarande oskuld. Fast jag visste att även Colin var det, det var tydligen vanligare här. Plötsligt började Marc hosta.

”Marc är du okej?” frågade jag.

Han hostade så mycket att han föll ned på golvet.

”MARC!” ropade jag och hoppade ned från stolen ned på huk vid hans sida. ”Ring 911!” skrek jag och såg någon plocka fram telefonen. ”Andas Marc!” sade jag bestämt.

”Flytta på er!” skrek Ronald och trängde sig genom eleverna ned vid sidan om mig. ”Vad hände?”

”Han började hosta och kollapsade.” sade jag kort. ”Marc fortsätt andas!” sade jag bestämt.

”Backa!” skrek mr. James som dök upp i dörröppningen.

”Ambulansen är på väg.” meddelade Michelle.

Michelle var en japansk tjej med rött, långt hår.

”Någon måste göra mun mot mun metoden!” sade Ronald.

Alla såg på varandra och äcklade sig.

”Äh, fega människor.” mumlade jag och öppnade hans mun och knep fast hans näsa med två fingrar och tog ett djupt andetag och andades in luft i honom.

Fem minuter senare dök ambulansmännen upp i dörröppningen. De bar upp Marc upp på båren och in i ambulansen.

Jag åkte med till sjukhuset och han fick på sig en andningsmask och lades in för stress.

Jag satt i väntrummet och väntade då jag såg fötterna av någon vid min sida. Jag tittade upp och bredvid mig stod Michelle.

”Hej, Pixie.” sade hon.

”Hej, Michelle.” svarade jag.

Hon spärrade upp ögonen med en förvånad blick.

”Kan du mitt namn?” frågade hon.

”Äum. Ja.” svarade jag. ”Så vad vill du?” frågade jag.

”Eh, alltså det här kommer att låta så pinsamt men... du gjorde ju mun mot mun metoden med Marc idag... jag skulle viljat gjort det men jag vågade inte. Jag har faktiskt varit kär i honom ända sedan jag kom hit.” sade hon tyst.

”Har du?” frågade jag.

”Ja.”

”Då borde du ha gjort det för honom idag när han verkligen behövde det.” sade jag bestämt.

”Sant.” mumlade hon.

”Okej, jag ser genom fingrarna den här gången.” log jag. ”Men du borde visa för honom nu att du gillar honom.” log jag.

”Ja. Skulle du kunna presentera mig för honom?” frågade hon.

”Visst.” log jag.


Tre timmar senare vaknade Marc. Jag gick in till hans rum.

”Hej. Hur mår du?” frågade jag med ett leende.

”Hej, jag är okej. Tack för att du hjälpte mig tidigare, det hade du inte behövt.” sade han.

”Äh.” sade jag kort.

”Jag kommer och tittar till dig imorgon, jag skall och träffa Isaac innan jag skall på ett möte. Det är någon här som vill träffa dig.” log jag.

”Okej, vem då?” frågade han intresserat.

Michelle kom in genom dörren i rummet. Marc såg lite förvånad ut.

”Marc, Michelle, Michelle, Marc.” presenterade jag dem. ”Ses.” log jag och kysste honom på kinden och gav honom en kram innan jag lämnade dem ifred.


När jag kommit tillbaka till internatet gick jag till Isaacs rum istället för mitt. Jag knackade på och det var Isaacs rumskompis som öppnade.

”Det är Pixie.” meddelade han och några sekunder senare dök Isaac upp i dörröppningen.

”Vad vill du?” frågade han kallt.

”Vi måste prata.” sade jag bestämt.

”Jaha.” sade han och så gick vi ned i lobbyn och satte oss i en av sofforna för att prata.


”Isaac varför är du så här sur?” frågade jag.

”Jag såg dig när du kramade han den där nya killen idag, vad heter han...Colin och hur du log mot Ronald idag och så tog du mun mot mun metoden med MARC idag.” sade han surt.

”Och? För det första så behövde Marc hjälp och ingen annan var villig att göra det för det, för det andra så log Ronald mot mig och jag ville ju vara trevlig tillbaka för vi är vänner och för det tredje så har Colin ordnat ett möte åt mig med hans chef över ett eventuellt skivkontrakt så därför kramade jag honom. Nöjd?” frågade jag bittert.

Isaac såg lite skamsen ut innan han smålog.

”Jag har femton minuter på mig innan jag skall på mötet, är du redo?” frågade jag leende.

”Alltid.” log han och så sökte vi upp närmsta toalett.


En halv timme senare satt jag i ett rum väntande på att någon skulle ropa upp mitt namn. Cirka fem minuter senare kom en kvinna ut.

”Pixie Charlotte!”

Jag steg upp och gick mot henne och log, presenterade mig och följde efter henne in i ett rum där en man satt vid ett bord och tre meter ifrån honom stod en mikrofon med förstärkare.

Först så förhörde han mig och ville veta hur och vem jag var och sedan skulle jag sjunga.

Jag sjöng den första låt jag kom på som passade min röst och sedan var mötet över.


Följande dag väcktes jag av att telefonen ringde.

”God morgon mrs. Charlotte, jag har goda nyheter, du är signerad till Sony Records.” meddelade chefens assistent, Lourie.

Jag bokstavligen skrek rakt ut av glädje.

_________________________________________________________________________________________________

Föhållandet mellan Isaac och Pixie försämras hela tiden. Hur skall det gå tror ni?

Kommentera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards