Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Episode 30: It's been a year

Av Noveller om Justin Bieber - 20 maj 2013 14:20

Förord:

Jag kommer att fortsätta med siffrorna där de slutade alltså är första kapitlet nummer 30. Så hoppas ni hänger med. Denna novell skall jag försöka få så lång som möjlig. Så hoppas ni gillar den. Pixie ser likadan ut som Savannah och det var hon som modellerade för tidningen från Grönland.


Detta har hänt:

Det har passerat ett år sedan tragedin inträffade när popsensationen Justin Bieber förlorade sin flickvän Savannah Courtney i cancer. Hoppet som steg för ett miljontals flickhjärtan när rubrikernas flöd steg över hela jorden "Justin Biebers flickvän Savannah Courtney är död." Denna tragedi gjorde stor inverkan på Justin som nu börjat ta droger, alkohol och hasch rökande har stigit till en all daglig vana i stjärnans liv. Han har knappt någon kontakt  med sin familj överhuvudtaget längre och hans vänner talar han inte med längre. Efter sin nio månaders turné efter hennes död började problemen och han vet att det han gör är fel och hans beliebers är oroliga och försöker hjälpa honom men han är fast.  Han har det svårt. Han behöver någon som tar hand om honom och hjälper honom tillbaka. Det är då Stacey dyker upp igen...


Pixie Charlotteär en aderton årig tjej från Grönland. Som jobbar som sångerska, skådespelerska, modell och har även tagit på sig rollen som mamma. Hon är tvåbarnsmamma. När hon var tretton år gick något väldigt fel och plötsligt var hon gravid och fick en dotter som hon döpte till Mandy och när hon var sexton skedde samma sak och hon fick en son som hon döpte till Louis. Mandys pappa har hon bra kontakt med. Han är hennes bästa kill kompis men Louis pappa vill hon bara slippa se. Hon har en pojkvän som heter Ross Dylan och hennes bästa vän heter Tiffany Somerhalder.

Men fastän hon är två barns mamma går hennes studier utmärkt och hon vill komma in på sin drömskola New York University det var där hennes mamma gick i skola. Hennes mamma dog strax efter att Pixie föddes så hon har bott ensam med sin pappa framtills hon blev gravid med Mandy då hamnade hon flytta ut och hon flyttade in tillsammans med sin moster istället. Där har hon bott sedan dess. Nu håller hon på att samla in pengar för att kunna köpa en egen lägenhet åt bara henne och hennes två barn. Men hennes liv förändras när hon börjar New York University...

___________________________________________________________________________________________________

 

"Så, du tycker inte att vi skall köpa det?" frågade jag medan jag höll telefonen tryckt mot örat.

"Nej, det behövs inte. Skall vi åka tåg dit eller?" frågade Tiffany i andra sidan.

"Ja, det är väll bäst." svarade jag. "Kommer Laurent med också?" frågade jag.

Laurent var Tiffanys pojkvän. Laurent var en kille som var skolans bästa baseboll spelare och bodde i det största vita huset och svart ebenholz trädslag. Laurents föräldrar var väldigt generösa. Laurent hade en syster som heter Adison. Adison jobbar också som modell, på samma ställe som jag gör.

"Jag antar det. Hur är det med Ross? Följer han också med?"  frågade Tiffany.

"Japp. Måste kolla med moster att det verkligen är okej för henne att ta hand om Mandy och Louis." sade jag.

"Okej. Kan du inte låta Ethan ta hand om dem?"  frågade Tiffany sedan. Ethan var Mandys pappa.

"I värsta fall väll men min moster tar nog säkert hand om dem." svarade jag.

"Okej. Hörde du att Avas kusin Joselyn skulle komma hit ända från Nya Zeeland? Hon skulle ta med sin kusin Max. Jag har hört att Max är jätte snygg." hörde jag Tiffany fnissa.

"Jo, jag hörde det och Tiffany du har en pojkvän. Remember?" svarade jag.

"Klart, jag vet. Jag skojade ju bara." svarade hon.

"Okej, men du vi får talas mer vid sedan jag måste åka nu. Det var någon viktigt modellering nu, så hejdå." sade jag.

"Visst, hejdå." svarade hon och samtalet var avslutat.

Då knackade det på dörren och in kom Ethan.

"Tack, Ethan för att du kunde ta hand om dem. Jag måste åka nu." sade jag och kramade snabbt om honom och barnen innan jag slängde handväskan över axeln påväg ut ur huset. Då hörde jag Mandy ropa. "Pappaaa." Jag log sakta.


När jag svängde in på parkeringen till huset där jag skulle fotograferas såg jag redan Adisons bil stå parkerad där. Jag låste bilen och gick in i byggnaden. Där möttes jag direkt av Adison.

"Hej Adison." log jag.

"Heeej Pixie!" utropade hon och kom springande emot mig och slängde armarna omkring mig.

"Du kommer med på festen till Lucas va?" frågade hon entusiastiskt.

"Självklart. Måste bara se till att någon tar hand om barnen." svarade jag.

Hon nickade.

"Kläderna är i era ombytesrum." meddelade Zeze.

"Tack så mycket Zeze." svarade jag.

Zeze jobbade här. Hon jobbade med kläderna som vi skulle bära och så vidare.

"Laurent sade att vi skulle ta tåg till Lucas?" frågade Adison innan vi skulle skiljas åt för att gå för att byta kläder.

Jag nickade.

"Bra."

Sedan skiljdes vi åt och jag gick in i rummet för att byta kläder.

På bordet låg ett par rosa jeans, en vit t-shirt med en rosa inpala på och ett par joggingskor. Jag klädde av mig den vit-svarta tröjan och halsduken innan jag drog på mig kläderna. Sen behövde jag bara trycka på en knapp och några sekunder senare dök en sminkös upp i rummet. Hon sminkade mig i en matchande sminkning och frisyr.


Justin Bieber's perspektiv:

Jag knäppte på tv:n samtidigt som jag dunsade ned i soffan. Det kom nyheterna i tv:n.

"Idag är det ett år sedan tragedin med Justin Biebers flickvän dog i cancer. Den 12.7.2011 steg rubrikerna om att stjärnas kära var död. Det tog stjärnan hårt som nu håller på att gå i väggen efter sin flickväns död. Hans fans har skapat stor kalabalik för att få sin idol tillbaka. Vi har sett Bieber ett antal gånger röka hasch och undersökningar har gett upphov till att polisen hittat droger och flaskor av kvarlämnad alkohol i stjärnans hem. Om inte stjärnan kommer tillbaka i spelet igen kommer detta sluta illa..."  jag knäppte av tv:n och suckade. Jag svalde djupt. Jag saknade verkligen Savannah. Men jag saknade min familj ännu mer. Jag vet att det jag gör är fel men jag kan inte sluta, jag behöver det för att glömma henne, och jag behöver någon som hjälper mig ut ur detta helvete.

Då knackade det på dörren.

Jag öppnade och in kom två horor. Det var säkert Chace som skickat dem. Men jag släppte in dem iallafall. Jag mådde tillräckligt dåligt.

"Har du droger?" frågade en av dem.

"Jepp." svarade jag.

Några minuter senare satt vi alla tre och drogade, drack alkohol och rökte hasch. Snart var vi alla tre borta. Vi blev bara mer och mer tunt klädda hela tiden och snart låg vi alla i min säng.

När jag vaknade hade jag hård huvudvärk och såg suddigt och kunde inte se klart eller tänka klart. Jag låg mitti mellan de två tjejerna. När det knackade på dörren. Jag märkte att vi alla tre låg nakna kunde jag gissa vad som hänt.

Jag hasade mig upp ur sängen och vidare, naken, ut mot ytterdörren.

Jag fumlade efter handtaget och öppnade dörren och utanför stod ingen annan än Stacey.

"Justin! Sätt fan kläder på dig!" hojtade hon.

Jag stapplade fumlande baklänges. Jag hade inte sett Stacey sen begravningen. Hon hade åkt hem till Frankrike direkt dagen efter begravningen.

"Stacey..." mumlade jag.

"Justin, är du okej?" frågade hon oroligt.

Jag lade handen för huvudet samtidigt som jag kände Staceys hand ta tag om min nakna rygg oh ledde mig mot soffan då hon utbrast.

"Justin! Vad har hänt egentligen?! Jag hoppades verkligen att inte ryktena var sanna men nu har jag inget val längre. Justin, det måste bli en ändrig på det här." hon var ursinnig men jag förstod henne.

"Lägg dig ned." uppmanade hon sedan.

Jag lade mig ned i soffan. När jag hörde dörren till sovrummet öppnas och de två tjejerna kom trippandes ut ur sovrummet.

"Vad i?! Justin, har du horor här också?!" fortsatte hon. Jag kände hur synen blev allt suddigare och suddigare hela tiden.

"Ut härifrån!" uppmanade hon dem och jag hörde dem klamsa ut ur lägenheten.

"Justin, nu måste vi få kläder på dig." var det sista jag hörde innan jag somnade.


Stacey Donald's perspektiv:

När Justin slog upp ögonen igen hade jag fått på honom en filt som han låg inlindad i och städat upp alla droger, alkohol rester, hasch fimpar och allt var bortkastat och städat hela lägenheten.

"God eftermiddag Justin." sade jag.

"Stacey..?" mumlade Justin.

"Ja, det är jag. Ta ett hopp i duschen nu. Vi skall ti gravgården och titta till Savannahs grav." sade jag.

Justin mötte min blick.

"Savannahs grav?"

"Ja."

___________________________________________________________________________________________________

Det var första kapitlet av A Year Without Rain-part 2. Hoppas ni gillar det, lite trögt i början men det blir bättre:)

K O M M E N T E R A ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards