Justin Bieber Noveller

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Episode 49: She's still asleep

Av Noveller om Justin Bieber - 23 februari 2014 08:44

Detta har hänt:

Jag följde med honom till bänken där Alex satt.

”Alex, Justin, Justin, Alex.” presenterade jag dem.

”Justin Bieber?” sade Alex och höjde ögonbrynet.

Han nickade och skakade hand med honom.

Vi satte oss ned och när Alex steg upp för att gå och hämta kaffe så sade jag.

”Justin, jag måste berätta en sak.”

”Vadå?”

”Jag... Det är så här att... Jag vet inte hur jag skall säga det här men...Alltså... Jag... Öh... Hmm... Jag...”

”Operationen är klar, läget är stabilt.” meddelade en sköterska och jag rusade upp och sprang för att kolla till henne, Justin och Alex var mig snabbt i hälarna.

____________________________________________________________________________________________________

 


Justin Bieber's perspektiv:


”Jag hämtar kaffe.” sade jag till Pixie där hon satt lutad mot sängkanten. Diana hade fortfarande inte vaknat.

Pixie nickade till svar och jag lämnade rummet och gick till caféet och beställde en kaffe då två vuxna personer kom springande, kvinnan hade tårar rinnande längs kinderna och mannen verkade nervös.

”Var är Diana TayTey?!” frågade hon högljudt av en sköterska. Det var tydligen Dianas föräldrar.

Sekunderna därpå såg jag Pixie komma gåendes mot caféet.

”Var det Dianas föräldrar?” frågade jag.

Hon nickade kort.

”Vill du ha?” frågade jag.

Hon nickade igen och tog emot kaffet och smuttade på det. Hon hade mörka ringar under ögonen, håret var rufsigt, sminket var utsmetat men hon såg ändå otroligt vacker ut.

”När skulle Alex komma tillbaka?” frågade hon.

”När skoldagen var slut tror jag.” svarade jag.

”Okej, jag borde också fara till skolan.” svarade hon.

”Är du okej då?”frågade jag.

Då skakade hon på huvudet och slängde sig in i min famn. Hon började gråta och höll hårt om mig.

”Vad är det?”frågade jag.

”Förlåt för det som hände, det är bara, jag har något viktigt att berätta men jag vet inte om jag är redo att berätta vad det är ännu...” sade hon.

”Är det allvarligt?” frågade jag osäkert. ”Tänker du lämna mig?”

”Nej, men du kommer nog vilja lämna mig efter det jag berättar.” viskade hon.

Jag tittade på henne med en allvarlig blick.

”Vad är det?” frågade jag.

”Jag måste gå.” sadehon och sprang bort från sjukhuset.


Pixie Charlotte's perspektiv:

Jag började gråta så fort jag hittat en taxi så åkte jag direkt till internatet för att byta kläder. Skoldagen hade bara på gått i två timmar av sju så jag skulle nog innan dagens slut. Jag åkte till internatet tog en snabb dusch och drog fram ett par jeans och en vit och en rosa topp och ett par sneakers och borstade bara snabbt genom håret och sminkade mig snabbt innan jag rev åt mig min skolväska och sprang emot skolan. Tio minuter senare var jag där. En halv timme senare efter att jag återvänt till internatet.

”Pixie vad gör du här?” frågade Cynthia och Madison så fort de fått syn på mig.

”Jag behövde komma därifrån. Hur arg är Mrs. Eugene?” frågade jag.

”Det är hon inte, hon hörde vad som hände med Diana och förstod att du var där för att stötta henne.” sade Madison.

”Har hon vaknat?” frågade Cynthia sedan.

Jag skakade trött på huvudet.

”Du ser förstörd ut, har du alls sovit något inatt?” frågade hon därpå.

”Inte något alls.” svarade jag.

”Du borde gå hem.” sade Leah som dök upp intill Madison.

”Jag kan inte, har fyra timmar kvar av skoldagen, jag åker med Alex tillbaka till sjukhuset efter skolan och de lovade att ringa om det var någon ändring.” svarade jag utmattad som jag var.

”Okej, men nästa klass börjar nu så vi borde nog gå.” sade Madison med ett leende.

”Visst.” log jag och följde med Leah som hade samhällskunskap precis som jag men Madison och Cynthia hade något annat ämne så vi skiljdes åt.

När jag kommit till klassen så såg jag Isaac sitta längst bak i vänstra hörnet men höjde snabbt på huvudet när han såg mig.

Han vinkade och jag log ett snabbt leende tillbaka.

Jag satte mig ned med en duns på stolen bredvid Marc, där satt jag alltid. Marc hade orange lockigt hår, ganska rund, mycket acne, fräknar, tandställning och glasögon men var rätt så trevlig.

”Hej, Pixie.” log han när jag satte mig ned.

”Hej, Marc.” log jag till svar.

Ingen förstod varför jag talade med honom men jag brydde mig inte, utseendet var verkligen inte allt.

”Så vad hände med Diana igår?” frågade Marc.

”Hon kollapsade och hamnade opereras men sover fortfarande.” svarade jag tyst men oroligt.

”Ser ni grabbar, nörden har turen att sitta bredvid den hetaste bruden i skolan?” retades gruppen på tre killar som alltid mobbade Marc.

”Ignorera dem.” meddelade jag Marc och blängde ilsket mot killen som uttalat orden.

Han bet ihop men gav Marc en kraftig knuff och de andra killarna i gruppen börjar skratta.

Då steg jag upp, arg och trött som jag var mötte jag upp killen på mitten.

”Wow, kan du inte mot stå mig eller vadå?” frågade han och drog på läpparna.

Jag höjde ögonbrynet och gav honom en ilsken blick och närmade honom med ett par bestämda steg.

”Du rör inte Marc igen okej?” varnade jag.

Killen vars namn var Ronald bet ihop och svalde. Slickade sina läppar och böjde sig fram och kysste mig.

Jag backade bak och slog till honom så hårt jag kunde på hans kind. Isaac dök upp vid vår sida och slog ned Ronald på golvet.

”Isaac!” skrek jag.

”Han får inte röra dig igen!” skrek han.

”Men du behövde ju inte slå honom!” sade jag då mr. James dök upp i dörröppningen.

”Vad på går här?!” röt han och avfärdade mig, Isaac och Ronald upp till rektorn.

”Varför slog du honom?” frågade jag Isaac på väg mot rektorn.

”Han kysste dig.” svarade han surt.

”Jag hade allt under kontroll, du hade inte behövt lägga dig i.” svarade jag och vände mig mot Ronald som gick några meter bakom oss.

”Är du okej?” frågade jag.

”Äh... Har du is? Det skulle vara till stor hjälp.” sade han lugnt.

”Tyvärr.” log jag. ”Förlåt för att jag slog dig.” sade jag.

”Det är lugnt, men wow, det var ett hårt slag.” log han.

”Har tränat boxning de senaste två åren.” log jag tillbaks.

Jag kände Isaacs ilskna blick på mig.

”Hej, du, sorry för att jag kysste din tjej.” sade Ronald.

”Sorry för att jag slog dig.” svarade Isaac förvånat.

Några sekunder senare var vi hos rektorn. Vi sade inte mycket men låtsades reda upp allt på nytt och så fick vi sitta där tio minuter extra innan vi kunde återgå till lektionen för att vi fick kvarsittning imorgon istället.

När vi kom tillbaka till lektionen var det bara tio minuter kvar av lektionen. Jag satte mig ned bredvid Marc igen och svarade på hans frågor innan lektionen tog slut och jag gick tillsammans med honom till nästa lektion sedan gav jag honom en lätt kram innan vi skiljdes åt och jag gick till min lektion. Den skulle jag ha haft samtidigt som Diana men nu låg hon på sjukhus.

Jag satte mig ned med en tom plats bredvid mig där Diana borde suttit.

Efter den lektionen hade jag bara två lektioner kvar och de skulle jag ha tillsammans med Alex.

”Pixie?! Vad gör du här?” utbrast han när han såg mig.

”Jag ville bort därifrån ett tag, Dianas föräldrar dök upp så jag passade på att gå.” svarade jag kort.

”Okej, men följer du med tillbaka efter skolan?” frågade han.

”Ja visst.” svarade jag.

Efter skoldagen åkte jag med Alex till sjukhuset för att titta till Diana då jag mötte Justin som satt i väntrummet och hade väntat på oss hela dagen.

”Hur mår hon?” frågade jag.

”Ingen skillnad.” svarade han kort.

Alex gick och hämtade kaffe åt oss undertiden jag satte mig ned bredvid Justin.

”Vad var det du ville säga tidigare som var så viktigt?” frågade han.

”Öh... Okej, så här är det, du kommer att hata mig för detta men...”

__________________________________________________________________________________________________

Vad tror ni att kommer hända? Kommer Pixie att berätta för Justin att han är pappa till Mandy?

Kommentera.

#justinbieber #selenagomez #novell #justindrewbnoveller #ayearwithoutrain

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noveller om Justin Bieber - 12 februari 2016 13:41


Detta har hänt: Efter ett tag hade vi startat ett skumbad i badrummet och vi båda klev i. Jag satte sig bakom och Pixie i min famn. Jag lade in den bakifrån och juckade henne mjukt i badet.   Efter ett bra tag var vi tillbaka i sängen igen och ...


BARN UNDER 11/12 ÅR REKOMMENDERAS ATT INTE LÄSA DETTA!LÄSES PÅ EGEN RISK! Detta har hänt:  Tre timmar senare lämnade vi festen. Jag följde Alyssa till hennes hotellrum. ”Hade du kul ikväll?” frågade hon. ”Ja, det hade jag, d...


  Detta har hänt:  Bredvid Simon satt en kille med blont hår-rakat på sidorna och i bakhuvudet hade han samlat allt hår i en knut, glasögon, rätt muskulös, gröna ögon, solblekta jeans och en spänd svart trekvartärmad skjorta så att musklerna syntes...


Detta har hänt: ”Hej, Savannah, jag vet att denna diskussion går mellan två kvinnor som båda älskar Justin. Men jag vill bara säga att jag är så tacksam att du fanns i Justins liv. Du fick honom att må bra och det är det som räknas! Tack så m...

Av Noveller om Justin Bieber - 8 november 2014 19:27

Detta har hänt:  Någon timme senare tog han ett bad och jag bäddade klart på soffan i hotellrummet som han kunde sova på än att han skulle gå tillbaka och hamna dela rum med någon av idioterna som gjort detta till honom. När han kom ut ur badrumm...

Presentation


Välkommen till en novellblogg som skrivs av Emilia Holmberg besök min blogg- http://emiliaholmberg.for.me
Här kommer allting handla om Justin Bieber och noveller om honom så hoppas ni kommer gilla det!
ENJOY!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Dessa noveller skrivs av:

     http://emiliaholmberg.for.me

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översätt mina noveller till ditt språk!

Muspekare.

Justin Bieber - Believe

Ovido - Quiz & Flashcards